تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

فارغ از تحصیل!!!

امروز رفتم دانشگاه. همه مراحل رو انجام دادم.رسیدم به یک تمبر ۱۰۰۰ تومنی که فردا موند!!!!

آخه چرا

جمعیت جهان در ماه آینده6،666،666،666

طبق آخرین آمار اعلام شده ااز طرف اداره آمار و سرشماری آمریکا:جمعیت جهان در ماه آینده میلادی از مرز 6،666،666،666 خواهد گذشت.
در حالی که جمعیت جهان در آغاز سال جاری میلادی بالغ بر 6،639،217،576 بودکه در اواخر ماه جاری میلادی به 6،664،737،085 خواهد رسید و بنا به آمار به اینکه در پایان ماه آینده میلادی جمعیت جهان به میزان6،671،275،141 عبور خواهد کرد.
براساس برآورد این اداره امروز ساکنین کره زمین در ساعت 14:36 به وقت گرینویچ بالغ بر6،661،912،732 نفر بوده است.

پارسه پایتختی کهن

بالاخره کتاب"پارسه پایتختی کهن" رو خوندم.عجب مطالبی داشت. خیلی کمکم کرد تا بیشتر راجع به تخت جمشید بدونم.

به شما خواننده عزیز توصیه می کنم حتما این کتاب رو بخونید.

پارسه پایتختی کهن نوشته "محسن نیک بخت"  قیمت ۴۵۰۰ تومان-نشر کتاب پارسه

مطلب مرتبط:

اینجا

میمون ها اولین مسافران مریخ

 دانشمندان روسی در پروژه ای قصد دارند تا 40 میمون را به مدت دو سال برای سفر به مریخ آماده کنند و تأثیر تشعشات کیهانی و مشکلات پزشکی زیستی این حیوانات را مورد بررسی قرار دهند.

آژانس فضایی روسیه گروهی از میمونها را به منظور آماده سازی آنها برای سفر به مریخ به موسسه تحقیقات پزشکی "سوکی" در وسیولوی در نزدیکی دریای سیاه فرستاده است. این موسسه مسئول آماده سازی فضانوردان پیش از انجام ماموریتهای فضایی است. ارزیابی این میمونها دوسال به طول می انجامد و در پایان این دوره 40 میمون دارای شرایط مطلوب برای ماموریت سفر به مریخ که پیش از سفر انسان به این سیاره انجام می شود، انتخاب خواهند شد. پس از اجرای این پروژه، آژانس فضایی روسیه این 40 میمون را در یک سفر 36 ماهه به مریخ اعزام می کند.این تحقیقات به منظور بررسی تأثیرات تشعشات کیهانی روی ارگانیسم و مشکلات و خطراتی که ممکن است فضانوردان را در سفر طولانی به مریخ تهدید کند و همچنین حل این مشکلات، پیش از سفر انسان به سیاره سرخ انجام می شود. در این خصوص بوریس لاپین، مدیر موسسه "سوکی" اظهار داشت: "انسان و میمون به یک میزان در مقابل میزان زیاد تشعشات حساس هستند. به همین دلیل ما برای انجام یک سری از آزمایشات پیچیده تأثیرات این پرتوها بر روی انسان، به جای سگ و یا حیوانات دیگر میمون را انتخاب کردیم."

روسیه پیش از این برای آماده سازی مراحل سفر "یوری گاگارین" به فضا در سال 1961 از سگها استفاده کرده بود. در حقیقت سفر یوری گاگارین به فضا پس از پرتاب اولین قمر مصنوعی با عنوان "اسپاتنیک" در اکتبر 1957 به فضا انجام شد.

لوگوی فایرفاکس در آسمان!

شاید دیدن این عکس که از ستاره تک‌شاخ V838 گرفته شده انگیزه‌ای شود برای غیرفایرفاکسی‌ها و هدیه‌ای باشد برای خوره‌های فایرفاکس! این ستاره 20 هزار سال نوری از ما فاصله دارد.

 hubble-fox.jpg

منبع: CrunchGear

delicious.med.gif

A2 ، سریعترین هواپیمای جهان با سرعتی رویایی

خبر ساخت فرزند کنکورد انقلابی در صنایع هواپیمایی جهان ایجاد کرد. پرنده بزرگ و بدون پنجره ای که بیشتر در ظاهر و حالت حرکت، به موشک شبیه است تا هواپیما. پرنده ای که در بالاترین سرعت به 5 ماخ ( 2.5 برابر کنکورد به عنوان سریعترین جت مافوق صوت ) پرواز می کند. A2 فاصله لندن تا استرالیا را که در حالت عادی 20 ساعت طول می کشد ( البته با هواپیما! ) فقط و فقط در 5 ساعت می پیماید. سوخت این هواپیما هیدروژن مایع است بنابر این فقط از اگزوز این هواپیما بخار آب و اکسید نیتروژن خارج می شود و باعث می شود که به این هواپیما لقب هواپیمای سبز داده بشود.

زمانی برای تجربه یک سرعت رویایی

یک تیم از مهندسین انگلیسی که از سوی آژانس هوایی اروپا پشتیبانی می شود توانسته چنین هواپیمای پاکی را بسازد که 5 برابر سرعت صوت حرکت می کند. این هواپیما قابلیت جا به جایی 300 مسافر را با بدنه 143 متری خود دارد و می تواند به این مسافران احساس حرکت با سرعت 6400 کیلومتر بر ساعت یعنی بیش از 5 برابر سرعت صوت را بدهد!

آیا میدانید که. . .

اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می توانست یک هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند.

دانشمندان ثابت کرده اندکه گل سرخ ترکیبی از بوی 40 نوع گل مختلف است.

اگر یک زنبور 20 بار پشت سر هم انسانی را نیش بزند او خواهد مرد.

ایامیدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش میترسد.

شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است.

در حال حاضر 6 میلیون اختراع در جهان وجود دارد که ادیسون با 1094 اختراع رکورد دار است.

اگر تمام کرات منظومه شمسی رابا هم جمع کنیم وسپس ان را دو برابر کنیم باز هم به اندازه کره مشتری نمی شود.

وسعت کره ماه به اندازه قاره استرالیاست.

ملخ ها فراوان ترین موجودات بر روی زمین هستند .وموجوداتی هستند که در روز دو برابر وزن خود غذا می خورند.

هر چشم مگس از10 هزار عدسی تشکیل شده.

طبیعت کره اورانوس برخلاف زمین است یعنی دو قطبش گرم و قسمت های استوایی ان بسیار سرد است.

ایا می دانستید که اولین کسانی که قطر کره زمین را اندازه گرفتند واولین کسانی که برای کره زمین فصل انتخاب کردند ایرانیان بودند.

اگر گنجشکی چند ساعت متوالی وبدون استراحت پرواز کند خواهد مرد.

سوسک ها مقاوم ترین موجودات در برابر گرسنگی هستند .انها میتوانند یک ماه بدون غذا ودو ماه بدون اب زنده بمانند.

ایامیدانستید که مغز تمساح به اندازه دو بند انگشت است.

نیروی جاذبه ماه میتواند باعث زمین لرزه شود.

در میان جانوران حرکت دم نرها نشان گر خشم انهاست.

دانشمندان ثابت کرده اند که کره زمین گرد نیست بلکه مانند کدویی است که قسمت های وسط ان برامده است.

یک پشه ماده با خوردن خون انسانی میتواند به جای 6 بچه 200 بچه به دنیا اورد.

بیش از 80 نوع افتاب پرست وجود دارد که بیشتر ان ها در افریقا زندگی میکنند . این موجودات می توانند هم زمان به دو طرف نگاه کنند.

ایا میدانستید که تئوری نسبیت اینیشتین را فقط 12 نفر در جهان توانسته اند درک کنند.

مشعل المپیک از ایران عبور نمی کند


به گزارش فارس، در حالی که مشعل المپیک از کشورهای مختلف پنج قاره جهان عبور می‌کند تا خود را به محل برگزاری مسابقات پکن برساند، ایران که به عنوان محور جاده ابریشم شناخته شده است، باز هم از این امر مستثنا شد.

علی کفاشیان دبیر کل کمیته ملی المپیک در این خصوص عنوان کرد: در نامه‌ای به کمیته بین المللی المپیک IOC پیشنهاد دادیم ایران نیز در مسیر حرکت مشعل قرار بگیرد؛ اما متاسفانه با این امر موافقت نکردند و پیشنهاد ما رد شد.

دبی، اولین شهر بی‌زباله جهان

با کاربرد تکنولوژی‌های جدید آلمان برای گردآوری زباله در دبی، این شهر اولین شهر بی‌باله جهان می‌شود.

یک تیم تخصصی از کارشناسان و دانشمندان آلمانی اعلام کردند که به دنبال تکتولوژی ویژه و پشرفته ای را برای گردآوری و دفع کامل زباله‌ها هستند که با بکارگیری آن دبی اولین شهر بی‌زباله جهان می شود.

"فرانز فیلیبپ"،‌ یکی از دانشمندان عضو این هیات می گوید:« این شهر هم اکنون به عنوان هدفی ایده آل و منطقه ای استراتژیک در زمینه اکوبازیافت موردنظر قرار گرفته که اجرای این طرح نوعی انقلاب در توسعه علمی در این زمینه تلقی می شود»

روند کار در این زمینه شامل تبدیل مجدد انواع زباله ها اعم از خانگی و سمی ازجمله انواع کیسه های پلاستیکی به مواد خام است که درنهایت ماده ای پایه برای تولید و شکلگیری ماده جدیدی است که می تواند در صنعت نفت یا ساختمان کاربرد داشته باشد.»

به گفته وی، تکنولوژی جدید می تواند انواع کیسه های پلاستیکی را از یک تهدید پرخطر زیست‌محیطی به ماده ای با انواع کاربردها تبدیل کند.

این درحالی است که برخی مراکز فرهنگی دبی نیز هم اکنون دست به برگزاری حرکتهای دسته‌جمعی در منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی زده اند.

"میشل انگلهارت"، مدیرشرکت سیاره پاک_ دارای حق انحصاری تکنولوژی های پیشگام، این برنامه را فرصت بی نظیری دانسته است که می‌تواند دبی را به اولین شهر بدون زباله جهان مبدل کند.

به گفته وی، این طرح منافع بی اندازه ای برای هریک از سکنه این شهر دارد که تاثیر آن بر توسعه صنعت توریسم در آینده نیز شگفت آور است. این طرح عملا موقعیت و شرایط زیست‌محیطی دبی را دگرگون خواهد کرد.

اکو بازیافت دانش و فن روند تجزیه مولکولی و تبدیل مواد زاید به مواد کانی است که بصورت محفظه هایی کپسول مانند درآمده اند.

هم اکنون زباله ها در دبی در نواحی خاصی واقع در بیابانها دفن می شوند که این امر سبب بروز مشکلات زیادی شده است زیرا بیشتر این نواحی در مناطق مسکونی مهم و توسعه یافته واقع شده اند.
 سفر نیوز

لایکا؛ اولین فضا نورد تاریخ

 “لایکا” اولین حیوان فضا نورد یا اولین سگ فضانورد

laika-first-space-tourist

لایکا از خیابانهای موسکو و از یک پناهگاه حیوانات به همراه 2 سگ دیگه برای فرستاده شدن به فضا انتخاب شد، بعد از انجام آزمایشات و تمرینها بر روی لایکا و دو سگ دیگه سرانجام لایکا رو واسه این ماموریت انتخاب کردن.

لایکا به عنوان اولین موجودی که به فضا فرستاده شد شناخته میشه، البته قبل از لایکا دانشمندان حشراتی ذرت رو هم به فضا فرستاده بودن. ولی لایکا سازمانده ترین نوع این آزمایشات بود. سرانجام بعد از آماده شدن فضا نورد اسپوتنیک 1، قرار شد که این فضاپیما در روز 8 نوامبر 1957 به فضا فرستاده بشه.

پرتاب لایکا طبق برنامه و بدون مشکلی انجام شد. ولی لایکا بعد از مدتی در فضا پیما مرد.

مقامات روسی اعلام کردند که لایکا تا 4 روز زنده بود و در روز 4 رم به علت آتش سوزی کابین به علت خرابی یکی از باتری ها آتش گرفته و مرده است.

ولی حقیقت اینه که سنسورهای حیاتی ثبت کردن که درست چند ساعت بعد از پرتاب اسپوتنیک ضربان قلب لایکا به 3 برابر مقدار معمولیش افزایش یافته و در حقیقت لایکا به علت استرس زیاد و ترس مرده است و از 5 الی7 ساعت بعد دیگه هیچ علائم حیاتی از لایکا دریافت نشده است.

در بین سالهای ا957 تا 1966، سیزده سگ توسط شوروی به فضا فرستاده شدند که همگی ماده بودند و خیلی از آنها بدون سالم به زمین برگردانده شدند و در واقع لایکا تنها سگی بود که به فضا فرستاده شد تا کشته شود.

در 11 آپریل 2008 (دیروز)، مصادف با پرتاب اولین انسان به فضا، که به روز فضا نورد ها هم مشهور هست، از مجسمه یاد بودی از لایکا در روسیه پرده برداری شد.

laika-statute

لایکا به عنوان اولین موجود فضا نورد مشهوره ولی از انسانها کی !؟

یوری گاگارین به عنوان اولین فضا نورد درسال 1961 در همچین روزی توسط فضاپیمای ووستوک 1 به فضا پرتاب شد و بعد از 108 دقیقه پرواز کاملا سالم به زمین بازگشت.

اولین زن فضا نورد نیز خانم والنتینا تروشکوف بود که در تاریخ 16 فوریه 1962 توسط فضاپیمای ووستوک 6 به فضا پرتاب شد.

عکس در مقیاس بزرگتر اینجا

منبع: اینجا