تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

تشییع پیکر نیکو خردمند

ایسنا: مراسم تشییع پیکر «نیکو خردمند» بازیگر، صبح امروز پنجشنبه 28 آبانماه با حضور جمع زیادی از اهالی سینما، تلویزیون و دوبله از خانه سینما به سمت آرامگاه ابدی او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

در ابتدای این مراسم، داریوش اسدزاده از بازیگران تلویزیون به صحبتی کوتاه پرداخت و با تسلیت درگذشت زنده یاد خردمند، خطاب به حاضران این مراسم گفت: شما عزیزان هستید که در شادی و غم، ما هنرمندان را استقبال می‌کنید، ما به همت و تشویق شما زندگی می‌کنیم. بنده به شخصه از این اتفاق و این که هر روز، هر هفته و هر ماه چندین هنرمند از میان ما می‌رود به شدت متاثرم و هر بار که این اتفاق می‌افتد، به یاد خودم می‌افتم.

وی ادامه داد: از این که هر روز شاهد از دست رفتن دوستانم هستم، به شدت غمگینم و هر بار که برای تشییع پیکر یکی از این عزیزان می‌آیم، غم سرپای وجودم را می‌گیرد، چرا که من دیگر نباید این روزها را ببینم.

اسدزاده در پایان صحبت‌هایش هم نیکوخردمند را هنرمندی خندان، خوش برخورد، مردمدار و با خوش قریحه و با استعداد دانست و از فوت او اظهار تاسف کرد.

حسن تهامی از بزرگان دوبلاژ هم در قالب این مراسم، گفت: وجود شما عزیزان در این مراسم و برای آخرین دیدار با وجود خاکی نیکوخردمند نشانه ارج بزرگ این هنرمند است. همان طور که می‌دانید نیکو خردمند برای اولین بار کار خود را با دوبله شروع کرد، در نتیجه، نبود او برای ما گویندگان بسیار بسیار سخت است و همه ما بابت این مساله متاسف هستیم، اما به هر حال این راه بی‌بازگشت سرانجام تمامی ما است و همه ما باید روزی از این مسیر بگذریم و به ابدیت بپیوندیم.

تهامی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: نیکو خردمند همانگونه که در فیلم‌ها شاهد بودیم، نشان مهر و محبت داشت و به دلیل همین خوبی‌ها و انسانیت بسیار بالای اوست که هم اکنون ما چنین داغدار اینجا هستیم.

حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده و بازیگر هم این فاجعه را به تمامی اهالی سینما و تلویزیون تسلیت گفت و به خاطراتی از دوران همکاریش با زنده یاد خردمند در سریال «دزدان مادربزرگ» اشاره کرد.

او این سریال را جزو افتخارات خود خواند و گفت: با این که زنده‌یاد خردمند، کار در تلویزیون و سینما را خیلی دیر شروع کرد، اما به سرعت توانست دل‌ها را تسخیر کند، همه مردم بازی و رفتار ایشان را بسیار دوست داشتند و بنده در مواردی که برخورد مردم با ایشان را می‌دیدم، همواره شاهد چنین موضوعی بودم.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به قسمتی از سریال دزدان مادربزرگ اشاره کرد و گفت: هنگامی که قرار بود ایشان را به گروگان بگیریم، خوبی‌های او جلوی چشم ما بود و برای همین انجام این کار برای ما خیلی سخت بود.

این بازیگر در پایان صحبت‌هایش هم عنوان کرد: ای کاش قدر این هنرمندان که سرمایه‌های این مملکت هستند را بیشتر بدانیم، اکنون بسیاری از هنرمندان ما در بیمارستان‌ها و یا در خانه‌های خود بستری هستند و بنده فکر می‌کنم که جا دارد مسوولان و خود ما سینماگران به این افراد توجه بیشتری داشته باشیم.

ادامه مطلب ...

۹/۸/۸۸

یاد آقای "هژبر جوانمردی"  مشاور  دبیرستان البرز گرامی باد


روحش شاد



نیکو خردمند

نیکو خردمند بازیگر سینمای ایران شامگاه  ـ 25 آبان ماه ـ از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، این بازیگر سینما از چندی قبل در بستر بیماری بود.

نیکو خردمند که 27 شهریور ماه در جشن خانه سینما مورد تجلیل قرار گرفت، متولد 1311 در تهران است و فعالیت هنری‌اش را از سال 1337 با گویندگی در رادیو آغاز کرده و از سال 1339نیز در دوبله مشغول بوده است.

وی کار بازی در سینما را از سال 1369 با فیلم «پرده آخر» به کارگردانی «واروژ کریم مسیحی» آغاز کرد که اولین نقش آفرینی او در سینما سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در نهمین جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد.

این بازیگر همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «بازیچه» دریافت کرد و برای فیلم «غزال» نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شده است.

نیکو خردمند پس از سالها کم‌کاری در بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، با فیلم‌های « پرونده هاوانا»،«کافه ستاره»و« چند می‌گیری گریه کنی» حضور داشت


وبلاگ تو و من درگذشت این هنرمند عزیز و مهربان را به دوستداران آن مرحومه تسلیت می گوید

خدا جون

آخه شکرت ای خدا واسه جهان به این بدی


چی میشد اگه تو دست به ساختنش نمی زدی!!


خیلی خسته و بی حوصله ام امروز

بیستمین سالگرد فرو ریختن دیوار برلین

امروز بیستمین سالگرد فرو ریختن دیوار ما بین آلمان شرقی و غربی هست(۱۹۸۹-۲۰۰۹)


برای یافتن اطلاعات در این مورد در موتور های جستجو از keyword های زیر استفاده  کنید.


The fall of the wall (1989-2009)


"La chute du mur" 1989-2009


جمعه

چقدر امروز دیر میگذره!



ایران

سلام ایران

۸۸/۸/۸

میلاد ثامن الحجج مبارک باد

بعد از محاسبات عددی پیشرفته!

اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووفیش


بابا این محاسبات عددی داغون کرده ما رو!


الان تموم شد پروژه اش!!


تا ببینیم هفته دیگه چه پروژه ای تعریف میشه برامون