تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

تشییع پیکر نیکو خردمند

ایسنا: مراسم تشییع پیکر «نیکو خردمند» بازیگر، صبح امروز پنجشنبه 28 آبانماه با حضور جمع زیادی از اهالی سینما، تلویزیون و دوبله از خانه سینما به سمت آرامگاه ابدی او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

در ابتدای این مراسم، داریوش اسدزاده از بازیگران تلویزیون به صحبتی کوتاه پرداخت و با تسلیت درگذشت زنده یاد خردمند، خطاب به حاضران این مراسم گفت: شما عزیزان هستید که در شادی و غم، ما هنرمندان را استقبال می‌کنید، ما به همت و تشویق شما زندگی می‌کنیم. بنده به شخصه از این اتفاق و این که هر روز، هر هفته و هر ماه چندین هنرمند از میان ما می‌رود به شدت متاثرم و هر بار که این اتفاق می‌افتد، به یاد خودم می‌افتم.

وی ادامه داد: از این که هر روز شاهد از دست رفتن دوستانم هستم، به شدت غمگینم و هر بار که برای تشییع پیکر یکی از این عزیزان می‌آیم، غم سرپای وجودم را می‌گیرد، چرا که من دیگر نباید این روزها را ببینم.

اسدزاده در پایان صحبت‌هایش هم نیکوخردمند را هنرمندی خندان، خوش برخورد، مردمدار و با خوش قریحه و با استعداد دانست و از فوت او اظهار تاسف کرد.

حسن تهامی از بزرگان دوبلاژ هم در قالب این مراسم، گفت: وجود شما عزیزان در این مراسم و برای آخرین دیدار با وجود خاکی نیکوخردمند نشانه ارج بزرگ این هنرمند است. همان طور که می‌دانید نیکو خردمند برای اولین بار کار خود را با دوبله شروع کرد، در نتیجه، نبود او برای ما گویندگان بسیار بسیار سخت است و همه ما بابت این مساله متاسف هستیم، اما به هر حال این راه بی‌بازگشت سرانجام تمامی ما است و همه ما باید روزی از این مسیر بگذریم و به ابدیت بپیوندیم.

تهامی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: نیکو خردمند همانگونه که در فیلم‌ها شاهد بودیم، نشان مهر و محبت داشت و به دلیل همین خوبی‌ها و انسانیت بسیار بالای اوست که هم اکنون ما چنین داغدار اینجا هستیم.

حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده و بازیگر هم این فاجعه را به تمامی اهالی سینما و تلویزیون تسلیت گفت و به خاطراتی از دوران همکاریش با زنده یاد خردمند در سریال «دزدان مادربزرگ» اشاره کرد.

او این سریال را جزو افتخارات خود خواند و گفت: با این که زنده‌یاد خردمند، کار در تلویزیون و سینما را خیلی دیر شروع کرد، اما به سرعت توانست دل‌ها را تسخیر کند، همه مردم بازی و رفتار ایشان را بسیار دوست داشتند و بنده در مواردی که برخورد مردم با ایشان را می‌دیدم، همواره شاهد چنین موضوعی بودم.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به قسمتی از سریال دزدان مادربزرگ اشاره کرد و گفت: هنگامی که قرار بود ایشان را به گروگان بگیریم، خوبی‌های او جلوی چشم ما بود و برای همین انجام این کار برای ما خیلی سخت بود.

این بازیگر در پایان صحبت‌هایش هم عنوان کرد: ای کاش قدر این هنرمندان که سرمایه‌های این مملکت هستند را بیشتر بدانیم، اکنون بسیاری از هنرمندان ما در بیمارستان‌ها و یا در خانه‌های خود بستری هستند و بنده فکر می‌کنم که جا دارد مسوولان و خود ما سینماگران به این افراد توجه بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، ولی‌اله مومنی از دوبلورهای سینما و تلویزیون هم در قالب صحبتی کوتاه، گفت: «نیکو خردمند» هنرمند بسیار والایی بود که پی به ارزش‌های انسانی پی برده بود. او همواره سعی می‌کرد ما را نصحیت کند و دائم به ما می‌گفت که مبادا روزی منیت و غرور بر شما حاکم شود، مراقب باشید که همیشه در برابر مردم متواضع باشید تا بتوانید موفق باشید.

وی ادامه داد: نیکو خردمند از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار بود و چه در زمینه‌ دوبله و چه در زمینه‌ بازی هنرمندی صاحب سبک بود.

مؤمنی در پایان صحبت‌هایش هم اظهار کرد: خداوند از ما جدا نیست، پس ما همواره در ورطه آزمایش‌های متعدد قرار داریم. آزمایش‌هایی مانند «انسانیت»،«شجاعت» و «صداقت» که لازم است برای رسیدن به «کمال» این مراحل را پشت سر بگذاریم، نیکو خردمند هنرمندی بود که این مراحل را به خوبی پشت سر گذاشته بود و به کمال مطلوب خود دست یافته بود. روحش شاد.

داوود رشیدی هم در مراسم تشییع پیکر زنده یاد نیکو خردمند در صحبتی کوتاه با تسلیت درگذشت خردمند،

از این که اهالی سینما در این مراسم حضور داشتند، اظهار خوشحالی کرد.

در ادامه این مراسم، محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل «خانه سینما» هم به نمایندگی از خانه سینما، فوت نیکو خردمند را تسلیت گفت و افزود: نیکو خردمند فردی منحصر به فرد بود و امیدوارم که جای خالی‌اش را پر کنیم.

او ادامه داد: امسال و به تازگی هنرمندان زیادی را از دست دادیم که هر کدام از آنها نامی عجیب هم داشتند، به عنوان مثال به نام نیکو خردمند توجه کنید تا ببینید چگونه دو کلمه زیبا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

عسگرپور در ادامه به دوران بیماری زنده یاد خردمند اشاره کرد و گفت: در مرتبه اولی که او در بیمارستان بستری شد، بنده به نمایندگی از صنوف خانه سینما با وی تماس گرفتم و جویای احوالشان شدم، اما به نظرم رسید که این موضوع تا حدی او را نگران کرده است، او فکر می‌کرد که مشکلی دارد که خود از آن اطلاع ندارد و ما در جریان آن قرار داریم، اما برایش توضیح دادم که کاملا حسی این عمل را انجام داده‌ام و گفتم که وظیفه خود می‌دانم که از حال او با خبر شوم.

مدیرعامل خانه سینما در پایان صحبت‌هایش به استمرار این ارتباط و برگزاری بزرگداشت زنده‌یاد«خردمند» در سیزدهمین جشن «خانه سینما» اشاره کرد.

سیامک اطلسی ــ بازیگر تلویزیون ــ هم از دیگر افرادی بود که درگذشت زنده یاد خردمند را به جامعه هنری و سینمایی کشور تسلیت گفت و افزود: نیکو خردمند از هنرمندان تراز اول سینما بود، ‌او بانوی شایسته‌ای بود که امیدوارم خدا رحمتش کند و اکنون هم فقدان وی را به جامعه سینمایی تسلیت می‌گویم.

نگار حدادیان هم در ادامه این مراسم به قرائت شعری که درباره فوت زنده یاد خردمند سروده بود، پرداخت.

به گزارش ایسنا، این مراسم که قرار بود از ساعت 9 صبح امروز در «خانه سینما» برگزار شود، با نیم ساعت تاخیر از ساعت 9:30 آغاز شد و بعد از آن هم به دلیل نرسیدن پیکر زنده یاد خردمند به خانه سینما تا ساعت 10:40 به طول انجامید و سرانجام با رسیدن پیکر آن زنده یاد مراسم تشییع به سمت قطعه هنرمندان برگزار شد.

داریوش اسدزاده پس از ورود پیکر این بانوی سینما و تلویزیون به خانه سینما، در صحبتی کوتاه او را یادگار دوران گذشته و جوانی نسل خود خواند و گفت: این بانوی هنرمند در عرصه سینما و تلویزیون سبقت را از همدلان خود ربوده بود و ما امروز با نهایت تأثر او را مشایعت می‌کنیم.

گفتنی است: مراسم ختم زنده یاد خردمند از ساعت 17:30 تا 19 شنبه سی‌ام آبان ماه در مسجد «نور» میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

بهمن فرمان‌آراء‌، رضا کیانیان، آزیتا حاجیان، داوود رشیدی، آهو خردمند، اصغر بیچاره، ناصر ممدوح، فرهاد توحیدی، مهدی صباغ زاده، محمدحسین لطیفی،حبیب دهقان نسب،حسین عرفانی، مهوش وقاری،فاطمه طاهری، اصغر شاهسواری و پوری بنایی، گیتی معینی،عزت‌الله رمضانی‌فر و ملکه رنجبر از دیگر حاضران مراسم تشییع زنده یاد نیکو خردمند بودند.


مطلب مرتبط اینجا و اینجا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد