تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کتابخانه دیجیتالی

کتابخانه دیجیتالی ارم به آدرس زیر موجود می باشد.

www.dlib.ir

۱۰ دلیل برای نترسیدن از شکست

۱) انسان جائز الخطاست موفقها هم اشتباه میکنند
۲) حقیقت پیروزی و شکست را پیران با تجربه و کودکان درک می کنند
۳) درون و کنار هر شکستی پیروزی وجود دارد
۴) چون شکست بی معنی است اگر در بینهایت هم ضرب شود باز هم بی معنی است
۵) قدرت بی منتها برای موفقیت در هرموجودی به ودیعه گذاشته شده است
۶) بر چسب خوب و بد به کارهای زندگی زدن منطقی نیست و آرامش در رسیدن به موفقیت الزامی است
۷) بر چسب زدن به انسانها منطقی نیست
۸ ) اشتباهات و ناگواری ها می تواند مرا به خدا نزدیک تر کند
۹) کامیابی و آرامش واقعی درونم متجلی است
۱۰) در ملکوت الهی شکست وجود ندارد

منبع: سی فون

تیم منتخب مرحله گروهی یورو

پس از پایان رسیدن مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا، تیم منتخب این دور اعلام شد.
 

به گزارش فارس، سایت ورزشی گل با بررسی مسابقات مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا، تیم منتخب این رقابت‌ها را اعلام کرد.

ترکیب تیم منتخب مرحله گروهی به ترتیب زیر است:

دروازه‌بان: جیان لوئیچی بوفون (ایتالیا)

مدافعان: فیلپ لام (آلمان)، خالد بوالهروز (هلند)، روبروت کوواچ (کروواسی) و خوآن کاپتویا (اسپانیا)

هافبک‌ها: نیکو کوواچ (کروواسی)، فان درفارت (هلند)، دکو (پرتغال) و ویزلی اشنایدر (هلند)
مهاجمان: کریستانو رونالدو (پرتغال) و دیوید ویا (اسپانیا)
 
عصر ایران

ابداع تایری که خود به خود باد می‌شود

با تولید انبوه تایر ابداعی یک مخترع جوان در چک که خود به خود باد می‌شود، تایرهای کم باد به زودی به یک خاطره تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیش از 90 درصد رانندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با لاسیتک‌های کم باد رانندگی می‌کنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بیشتر دی اکسید کربن و حتی افزایش تصادفات جاده‌یی می‌شود.

فرانتیشک هرابال، مخترع تایر می‌گوید: این تایر مشکلی که اکنون رانندگان با آن روبه‌رو هستند را حل می‌کند. ابزاری که قبلا برای حل این مشکل ارائه شده یا خیلی پیچیده بوده یا فقط بخشی از مشکل را حل می‌کرده است.

او می‌افزاید: اگر خودرو شما حتی به فشار سنج تایر مجهز باشد - که به زودی مانند آمریکا در اروپا نیز الزامی خواهد شد - کم باد بودن تایر همچنان به جای خود باقی خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام می‌کند که تایر کم باد است و به پمپ بنزین مراجعه و تایر را باد کنید؛ اما این اختراع این مشکل را حل می‌کند.

اختراع هرابال شامل یک لوله است که بین دیواره تایر و حاشیه داخلی آن قرار داده می‌شود. با هر چرخش فرمان، فرآیندی آغاز می‌شود که طی آن هوا با فشاری موج مانند حرکت کرده و وارد تایر می‌شود. این حرکت موجی هوا به سمت داخل تایر تا رسیدن فشار باد تایر به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دریچه‌ای که در این لوله تعبیه شده است، قطع می‌شود.

پمپ کردن تایر حتی اگر تایر پنچر باشد انجام می‌شود تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگیری برساند. به همین دلیل نیازی به حمل تایر اضافی نیست.

نشانه های جدید از وجود آب در مریخ

دانشمندان با بررسی تصاویر جدید از سطح کره مریخ، احتمال می دهند در این سیاره یخ وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه خبر، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف ،این تصاویر را کاوشگر فونیکس(ققنوس) که سه هفته پیش روی سیاره مریخ فرود آمد به زمین ارسال کرده است.

دانشمندان با مطالعه این تصاویر به این باور رسیده اند که در زیر لایه ای از خاک سطح مریخ یخ وجود دارد.

اثبات این موضوع همچنین این احتمال را تقویت می کند که آثاری هم از حیات در مریخ به دست آید.

مطلب مرتبط:

http://www.u-me.blogsky.com/?PostID=481

http://ma-gemini.blogfa.com/post-20.aspx

 

آتشفشان

آتشفشان به نظر من زیبا ترین پدیده هولناک طبیعی هست!

 

ادامه مطلب ...

Direct X چیست؟

ویندوز ایکس پی Direct X۸.۱ یا ورژنهای بالاتر آن را ساپورت می کند که قابلیتهای صوتی و تصویری کامپیوتر را افزایش می دهد. Direct X دسترسی به قابلیتهای دستگاه هایی مانند مانیتور و کارت صدا را برای نرم افزار ها فراهم می کند تا از قابلیتهای سه بعدی تصویر و صدای فراگیر و جلوه های صوتی آنها استفاده شود.

Direct X نرم افزار ها را قادر می سازد تا از قابلیتهای سخت افزار کامپیوتر شما اطلاع پیدا کرده و پارامترهای لازم را با آنها مطابقت دهد. این خاصیت به برنامه های صوتی و تصویری این قدرت را می دهد تا روی هر کامپیوتری که ویندوز نصب شده و سخت افزار آن سازگار با Direct X باشد فایل های صوتی و تصویری را با بیشترین کارایی و کیفیت ممکن به اجرا بگذارد.

Direct X یک سری از برنامه های سطح پایین است که Application Programming Interfaces یا (APIs) را در خود دارد و دسترسی به ویژگیهای با کارایی بالای سخت افزار مانند چیپ های شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی و کارتهای صدا را امکان پذیر می سازد. این APIs ها شامل شتاب دهنده های گرافیک دو بعدی و فابلیت پشتیبانی از وسایل ورودی مانند موس، جوی استیک و کی بورد و کنترل میکس صدا و صدای خروجی هم هست. توابع سطح پایین بوسیله این مولفه ها پشتیبانی می شوند که Direct X را می سازند:

▪ Microsoft Direct ۳D
▪ Microsoft Direct Sound
▪ Microsoft Direct Music
▪ Microsoft Direct Input
▪ Microsoft Direct Play
▪ Microsoft Direct Show

 

منبع: سیفون

 

شش عدد حاکم بر کل جهان

شش عدد حاکم بر کل جهان کدام است؟!

این متن خلاصه مقاله پروفسور سرمارتین ریس، یکی از پیشگامان کیهان شناسی در جهان است. وی استاد تحقیقات انجمن سلطنتی در دانشگاه کمبریج و دارای عنوان اخترشناس سلطنتی است. در عین حال وی عضو انجمن سلطنتی، آکادمی ملی علوم ایالات متحده و آکادمی علوم روسیه است. وی ضمن مشارکت با چندین همکار بین المللی ایده های بسیار مهمی در مورد سیاهچاله ها، تشکیل کهکشان ها و اخترفیزیک انرژی بالا داشته است.

شش عدد بر کل جهان حاکم است که از زمان انفجار بزرگ شکل گرفته اند. اگر هر کدام از این اعداد با مقدار فعلی آن کمی فرق داشت، هیچ ستاره، سیاره یا انسانی در جهان وجود نداشت. قوانین ریاضی عامل تحکیم ساختار جهان است.

این قاعده فقط شامل اتم ها نمی شود، بلکه کهکشان ها، ستاره ها و انسان ها را نیز در برمی گیرد. خواص اتم ها ـ از جمله اندازه و جرمشان، انواع مختلفی که از آنها وجود دارد و نیروهایی که آنها را به یکدیگر متصل می کند ـ عامل تعیین کننده ماهیت شیمیایی جهانی است که در آن به سر می بریم. تعداد بسیار اتم ها به نیروها و ذرات داخل آنها بستگی دارد. اجرامی را که اخترشناسان مورد بررسی قرار می دهند ـ سیارات، ستارگان و کهکشان ها ـ توسط نیروی گرانش کنترل می شوند و همه این موارد در جهان در حال گسترشی روی می دهد که خواصش در لحظه انفجار بزرگ اولیه(Bigbang) در آن تثبیت شده است.

علم با تشخیص نظم و الگوهای موجود در طبیعت پیشرفت می کند، بنابراین پدیده های هر چه بیشتری را می توان در دسته ها و قوانین عام گنجاند. نظریه پردازان در تلاشند اساس قوانین فیزیکی را در مجموعه های منظمی از روابط و چند عدد خلاصه کنند. هنوز هم تا پایان کار راه زیادی باقیمانده است، اما پیشرفت های به دست آمده نیز چشمگیرند. در آغاز قرن بیست و یکم، شش عدد معرفی شدند که به نظر می رسد از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.

دو تا از این اعداد به نیروهای اساسی مربوط می شوند؛ دو تای دیگر اندازه و «ساختار» نهایی جهان ما را تثبیت می کند و بیانگر آن هستند که آیا جهان برای همیشه امتداد می یابد یا خیر؛ و دو عدد باقیمانده بیانگر خواص خود فضا هستند. این شش عدد با یکدیگر« نسخه»ای را برای جهان تشکیل می دهند. گذشته از این جهان نسبت به مقدار این شش عدد بسیار حساس است: اگر یکی از این اعداد تنظیم نشده باشد، آن وقت نه ستاره ای در جهان وجود می داشت و نه حیاتی.

سه تا از این اعداد (که به جهان در مقیاس بزرگ وابسته است) به تازگی با دقت زیاد اندازه گیری شده است. سر برآوردن حیات انسان در سیاره زمین حدود ۵/۴ ۵.۶ میلیارد سال به درازا کشیده است. حتی پیش از آنکه خورشید ما و سیارات گرداگرد آن تشکیل شوند، ستاره های قدیمی تر، هیدروژن را به کربن، اکسیژن و دیگر اتم های جدول تناوبی تبدیل می کردند. این فرآیند حدود ده میلیارد سال به درازا کشیده است. اندازه جهان قابل مشاهده تقریباً برابر فاصله ای است که نور بعد از انفجار بزرگ پیموده است بنابراین این جهان قابل مشاهده کنونی باید بیش از ۱۰ میلیارد سال نوری وسعت داشته باشد.(X=Ct ,t=۱*۳۶۰۰*۲۴*۳۶۵,C=۳*۱۰^۸) بسیاری از مناقاشات پردامنه و طولانی مباحث کیهان شناختی امروزه دیگر پایان یافته، و در مورد بسیاری از مواردی که پیش از این موضوع بحث بودند، دیگر مناظره ای صورت نمی گیرد.

اینشتین در یکی از مشهورترین کلمات قصار خود می گوید: «غیرقابل درک ترین چیز در مورد جهان، قابل درک بودن آن است.» وی در این عبارت بر شگفتی خود در مورد قوانین فیزیک که ذهن ما نسبتاً با آنها خو گرفته و تا حدودی با آنها آشناست تاکید می کند، قوانینی که نه فقط در روی زمین بلکه در دوردست ترین کهکشان ها هم مصداق دارد. نیوتن به ما آموخت همان نیرویی که سیب را به سمت زمین می کشد، ماه و سیارات را در مدار خود به گردش در می آورد. هم اکنون می دانیم همین نیروست که عامل تشکیل کهکشان ها است و همین نیروست که باعث می شود ستاره ها به سیاهچاله تبدیل شوند.

قوانین فیزیکی و هندسه ممکن است در جهان های دیگر متفاوت باشد. چیزی که جهان ما را از سایر جهان ها متمایز می کند ممکن است همین شش عدد باشد.

۱) عدد کیهانی امگا نشان دهنده مقدار ماده ـ کهکشان ها، گازهای پراکنده و «ماده تاریک» ـ در جهان ماست. امگا اهمیت نسبی گرانش و انرژی انبساط در جهان را به ما ارائه می دهد جهانی که امگای آن بسیار بزرگ است، بایستی مدت ها پیش از این درهم فرورفته باشد، و در جهانی که امگای آن بسیار کوچک است، هیچ کهکشانی تشکیل نمی شود. تئوری تورم انفجار بزرگ می گوید، امگا باید یک باشد؛ هر چند اخترشناسان درصددند مقدار دقیق آن را اندازه بگیرند.

۲) اپسیلون بیانگر آن است که هسته های اتمی با چه شدتی به یکدیگر متصل شده اند و چگونه تمامی اتم های موجود در زمین شکل گرفته اند. مقدار اپسیلون انرژی ساطع شده از خورشید را کنترل می کند و از آن حساس تر اینکه، چگونه ستارگان، هیدروژن را به تمامی اتم های جدول تناوبی تبدیل می کنند، به دلیل فرآیندهایی که در ستارگان روی می دهد، کربن و اکسیژن عناصر مهمی محسوب می شوند ولی طلا و اورانیوم کمیاب هستند. اگر مقدار اپسیلون ۰۰۶/ یا ۰۰۸/ بود ما وجود نداشتیم. عدد کیهانی e تولید عناصری را که باعث ایجاد حیات می شوند ـ کربن، اکسیژن، آهن و… یا سایر انواع که باعث ایجاد جهانی عقیم می شود را کنترل می کند.

۳) اولین عدد مهم تعداد ابعاد فضا است. ما در جهانی سه بعدی زندگی می کنیم. اگر D برابر دو یا چهار بود امکان تشکیل حیات وجود نداشت. البته زمان را می توان بعد چهارم فرض کرد، اما باید در نظر داشت بعد چهارم از لحاظ ماهیت با سایر ابعاد تفاوت اساسی دارد چرا که این بعد همانند تیری رو به جلو است، ما فقط می توانیم به سوی آینده حرکت کنیم.

۴) چرا جهان پیرامون این چنین وسیع است که در طبیعت عدد مهم و بسیار بزرگی وجود دارد. N نشان دهنده نسبت میان نیروی الکتریکی است که اتم ها را کنار یکدیگر نگاه می دارد و نیروی گرانشی میان آنهاست. اگر این عدد فقط چند صفر کمتر می داشت، فقط جهان های مینیاتوری کوچک و با طول عمر کم می توانست به وجود آید. هیچ موجود بزرگ تر از حشره نمی توانست به وجود آید و زمان کافی برای آنکه حیات هوشمند به تکامل برسد در اختیار نبود.

۵) هسته اولیه تمام ساختارهای کیهانی ـ ستاره ها، کهکشان ها و خوشه های کهکشانی ـ در انفجار بزرگ اولیه تثبیت شده است. ساختار یا ماهیت جهان به عدد Q که نسبت دو انرژی بنیادین است، بستگی دارد. اگر Q کمی کوچک تر از این عدد بود جهان بدون ساختار بود و اگر Q کمی بزرگ تر بود، جهان جایی بسیار عجیب و غریب به نظر می رسید، چرا که تحت سیطره سیاهچاله ها قرار داشت.

۶) اندازه گیری عدد لاندا در بین این شش عدد، مهم ترین خبر علمی سال ۱۹۹۸ بود، اگرچه مقدار دقیق آن هنوز هم در پرده ابهام قرار دارد. یک نیروی جدید نامشخص ـ نیروی «ضدگرانش» کیهانی ـ میزان انبساط جهان را کنترل می کند. خوشبختانه عدد لاندا بسیار کوچک است. در غیر این صورت در اثر این نیرو از تشکیل ستارگان و کهکشان ها ممانعت به عمل می آمد و تکامل کیهانی حتی پیش از آنکه بتواند آغاز شود، سرکوب می شد.

منبع:http://www.cfoon.net

روییدن بذر یک درخت پس از2000سال

بذر درخت نخلی که قدمت آن دو هزار سال تخمین زده شده است با گذشت سه سال از کاشت تبدیل به یک نهال یک متر و 20 سانتی‌متری شده است.


به گزارش ایسنا، این نهال کوچک در سال 2005 از یک بذر کشف شده در منطقه ماسادا در فلسطین جوانه زد.


تعیین قدمت رادیوکربنی قطعات دانه‌هایی که به ریشه این گیاه پیوسته بودند، همچون بذرهای دیگری که نتوانستند جوانه بزنند نشان داد که آنها مربوط به دو هزار سال پیش هستند و به نوعی آنها قدیمی‌ترین بذرهای گیاهی موجود در جهان هستند که جوانه زده و رشد کرده‌اند.


سارا سالون، مدیر مرکز تحقیقات پزشکی طبیعی لوییس بوریک در مقاله‌ای در شماره اخیر مجله ساینس در این خصوص گفته است: هنوز جنسیت این درخت نخل مشخص نیست و تا 6 یا 7 سالگی نمی‌توان جنسیت آن را به طور دقیق مشخص کرد.


محققان با مطالعه‌ای که بر روی DNA این گیاه داشته‌اند کشف کرده‌اند که ژنهای آن تنها شامل نیمی از ژنهای نمونه امروزی این گیاه می‌شود.


به گفته او، پیش از این قدیمی‌ترین دانه گیاهی کشف شده که رشد کرده بود، بذر هزار و 300 ساله یک درخت کنار بوده است.


سالون در ادامه گفته است : بخشی از پروژه ما معطوف به حفظ دانش باستانی در زمینه چگونگی استفاده از گیاهان است و برای فهم و در اختیار گرفتن آنها اکنون به منبع مواد خام اولیه دست یافته‌ایم.


پروژه دکتر سالون در زمینه گیاهان دارویی، حفاظت و تولید دوباره گیاهان در منطقه اصلی زندگی آنها را هدف قرار داده است .


او با اشاره به این که گونه های گیاهی زیادی در معرض منقرض شدن هستند، تولید دوباره یک گیاه منقرض شده را کاری بسیار سخت است خواند و تاکید کرد: بهتر است قبل از انقراض گیاهانز آنها محافظت کنیم.

سریع ترین رایانه جهان ساخته شد

دانشمندان فناوری اطلاعات سریع ترین رایانه جهان را با توانایی انجام هزار تریلیون محاسبه در یک ثانیه وارد دنیای فناوری اطلاعات کردند.
    
به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، دانشمندان لابراتوار ملی آلاموس و غول فناوری اطلاعات " آی بی ام " جدیدترین ابر رایانه جهان را با مصرف نظامی و برای استفاده در شبیه سازی انفجارهای اتمی ساخته اند.

این ابر رایانه دو برابر سریع تر از ابر رایانه آی بی ام با نام Blue Gene است.
مسوولان رسمی می گویند این ابر رایانه همچنین می تواند استفاده های بسیاری در علوم مهندسی، داروسازی و صنایع پایه داشته باشد.

این ابر رایانه می‌تواند در یک ثانیه کاری را که 100 هزار لپ تاپ فوق سریع انجام می دهند را انجام دهد.

اگر جمعیت شش میلیاردی جهان 24 ساعت در هفته با ماشین حساب مشغول حساب کردن باشند 46 سال طول می کشد تا کاری که "Roadrunner" در یک روز انجام می دهد را به سرانجام برسانند.

این ابر رایانه که وزنی معادل 500 هزار پاند دارد و 6000 فیت مربع را اشغال کرده است 6 هزار و 984 چیپ دو آلکور، 12 هزار و 960 پردازنده سلولی و 80 ترابایت حافظه دارد که در 288 رک به اندازه یک یخچال قرار گرفته اند.

منبع: عصر ایران