تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

ابداع تایری که خود به خود باد می‌شود

با تولید انبوه تایر ابداعی یک مخترع جوان در چک که خود به خود باد می‌شود، تایرهای کم باد به زودی به یک خاطره تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیش از 90 درصد رانندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با لاسیتک‌های کم باد رانندگی می‌کنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بیشتر دی اکسید کربن و حتی افزایش تصادفات جاده‌یی می‌شود.

فرانتیشک هرابال، مخترع تایر می‌گوید: این تایر مشکلی که اکنون رانندگان با آن روبه‌رو هستند را حل می‌کند. ابزاری که قبلا برای حل این مشکل ارائه شده یا خیلی پیچیده بوده یا فقط بخشی از مشکل را حل می‌کرده است.

او می‌افزاید: اگر خودرو شما حتی به فشار سنج تایر مجهز باشد - که به زودی مانند آمریکا در اروپا نیز الزامی خواهد شد - کم باد بودن تایر همچنان به جای خود باقی خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام می‌کند که تایر کم باد است و به پمپ بنزین مراجعه و تایر را باد کنید؛ اما این اختراع این مشکل را حل می‌کند.

اختراع هرابال شامل یک لوله است که بین دیواره تایر و حاشیه داخلی آن قرار داده می‌شود. با هر چرخش فرمان، فرآیندی آغاز می‌شود که طی آن هوا با فشاری موج مانند حرکت کرده و وارد تایر می‌شود. این حرکت موجی هوا به سمت داخل تایر تا رسیدن فشار باد تایر به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دریچه‌ای که در این لوله تعبیه شده است، قطع می‌شود.

پمپ کردن تایر حتی اگر تایر پنچر باشد انجام می‌شود تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگیری برساند. به همین دلیل نیازی به حمل تایر اضافی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد