تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

این آخرین پست من در سال ۱۳۸۷ هست.

سالی که با همه ی خوبی ها و بدی هاش گذشت.

امیدوارم تو سال جدید همگی به هدف هایی که دارین برسین

سال نو مبارک


تا سال بعد خداحافظ!

سلام

من برگشتم.

جاتون خالی خوش گذشت

تا بعد

میلاد پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) گرامی باد.

سلام.خوبین؟

من فردا دارم میرم سفر.

انشا... ۲۹ بر می گردم.

تا بعد

نرخ خرید و فروش ارز

به این لینک مراجعه کنید.

هفت سین ایمنی

Safe work

Safe driving

Safe food

Safe design

Safe condition

Safe environment

Safe start & finish

معرفی جاذبه های ایران

دماوند: قله دماوند یا بام ایران با ارتفاع  5671 متر از جاذبه های شاخص مازندران می باشد که به همراه 12 پارک جنگلی، 9 پارک ملی و منطقه وحش، 12 آبشار مهم و 10 دریاچه و صد ها رودخانه و چشمه های معدنی، 4 تالاب ، 18 ییلاق با آب و هوای عالی و 143 اثر تاریخی و ملی ثبت شده در استان مازندران، به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری کشور مطرح شده اند


مزارع گلزا: مزارع گلزا استان گلستان دارای آب و هوای معتدل  و مرطوب از نوع مدیترانه ای است که در نواحی شمالی بنا به نزدیکی به صحرای قره قوم بر خشکی آن افزوده می شود. این استان یکی از حاصلخیز ترین مناطق کشور از لحاظ منابع و استعداد های طبیعی و خاکی به شمار می آید. این سرزمین تا قرن هفتم موسوم به ایالت گرگان بوده و از قرن هفتم تا چهاردهم به نام ایالت استر آباد نامیده شد. استان گلستان بعلت برخورداری از اقلیم های متنوع ازمواهب طبیعی غنی برخوردار بوده و به همین علت به گنجینه اکوتوریسم ایران معروف است. دانه های روغنی گلزا از تولیدات کشاورزی مهم این منطقه به زیبایی این سرزمین دو چندان افزوده است.

 آبشار آب پری: آبشار آب پری از فاصله Km11 شهر نور واقع در کنار جاده آسفالت شهر نور شروع می شود، قرار دارد.منتهاالیه این جاده به کندلوس و جاده چالوس می پیوندد

روستای گردشگری سیخوران: از روستا های هدف گردشگری استان هرمزگان است. جایی که آب های زیر زمینی رشته کوه زاگرس خود را نشان می دهد. منتها الیه رشته کوه های زاگرس که با آب و هوای گرم حوزه خلیج فارس ادغام می شود. در این منطقه بر خورد دو آب و هوای سرد کوهستانی با گرم خلیج فارس موجب تنوع زیستی و گیاهی شده است. حد فاصل شهرستان بندر عباس تا حاجی آباد در ادامه دو راهی سیاهو می توان به این منطقه جالب دسترسی پیدا کرد.

معرفی یک کتاب

سلام.خوبین؟
می خوام یه کتاب بهتون معرفی کنم.من خوندمش و به نظرم کتاب بدی نبود و ارزش خوندن رو داشت.
نام این کتاب"پیشنهاد های یک کتاب جیبی" هستش.نویسنده این کتاب آقای جکسون براون(Brown H jakson) و مترجم اون خانم نیلوفر مومن خانی هست.
موضوع این کتاب در مورد تجربه ها و اندرز ها و یاد آوری های یک پدر به پسر خودش هست
نکات جالبی داره این کتاب.
ناشر کتاب "اندیشه سرا" و وقیمت اون 1200 تومان هست.
کتاب در اندازه ای کوچک(جیبی) چاپ شده و حمل اون راحت هستش.
امیدوارم بخونید اونو و به نکاتش دقت کنید.
تا بعد

نوروز در فرهنگ کشورهای منطقه

نوروز یک جشن باستانی ایرانی است که علاوه بر ایران در چند کشور منطقه که دارای فرهنگ مشترک هستند جشن گرفته می شود، و در چند سال اخیر برخی کشورها آن را در قالب تعطیلات رسمی خود گنجانده اند و این نماد در حال تبدیل شدن به یک نماد جهانی است.

 
به گزارش خبرگزاری مهر، جشن ها اصولاً هویت ملی و یا دینی هر ملتی را تشکیل می دهند و هر مراسمی بیانگر علائق، سلیقه ها و فرهنگ ملت و تعلقات قومی آن بشمار می رود.
 
جشن ها امروزه در بین تمامی اقوام مختلف برگزار می شود و این جشن ها در هر نقطه و منطقه ای از زمین با دیگر نقاط متفاوت است و در صورتی که مراسمی حرکت خود را از یک قالب ملی و منطقه ای آغاز و به یک نماد بین المللی تبدیل شود می توان دلیل آن را وجود ارزش های مشترک انسانی در آن دانست که منعکس کننده فطرت انسانها و تمایل آنها در کنار هم زیستن و صلح است.
 
عید نوروز و جشن های سال نو شمسی یکی از جشن های مهم در بین ایرانیان است. این جشن ها که با آغاز فصل بهار و بیداری طبیعت آغاز می شود همان حرکتی است که از یک فرهنگ ملی سرچشمه گرفته و در حال تبدیل شدن به یک "نماد جهانی" است.
 
این مسئله تا بدانجا اهمیت دارد که سازمان ملل برای ثبت عید نوروز به عنوان یک روز جهانی آن را به نظر سنجی گذاشت.
 
تاریخچه نوروز
 
منشا و زمان پیدایش نوروز، به درستی معلوم نیست، اما این جشن، قدمتی سه هزار ساله دارد و قدیمی‌ترین آئین ملی در جهان به شمار می‌رود. در برخی از متون کهن ایران از جمله شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری، جمشید و در برخی دیگر از متون، کیومرث به‌عنوان پایه‌گذار نوروز معرفی شده است. ابداع نوروز در شاهنامه، بدین صورت روایت شده است که جمشید در حال گذشتن از آذربایجان، دستور داد تا در آنجا برای او تختی بگذارند و خودش با تاجی زرین بر روی تخت نشست. با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان منور شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو نامیدند.
 
برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهد. بر طبق این روایت‌ها، رواج نوروز در ایران به ۵۳۸ سال قبل از میلاد یعنی زمان حمله کورش به بابل بازمی‌گردد. همچنین در برخی از روایت‌ها، از زرتشت به‌عنوان بنیانگذار نوروز نام برده شده است.
 
با افزایش محبوبیت عید نوروز در آسیای میانه و همچنین با اعلام رسمی شدن این مراسم در ترکیه، جهان در آینده نزدیک شاهد برگزاری آن در ابعاد وسیعتر خواهد بود.
 
این مقوله بر آن است تا به بررسی برگزاری این مراسم در قفقاز و روسیه، خاورمیانه و آفریقا بپردازد که این مقوله همراه است با چشم اندازی به جهانی شدن این آداب و رسوم کهن ایرانی.
  ادامه مطلب ...