جام جم آنلاین: یک دلفین به رنگ صورتی در دریاچه ای درلوییزیانای امریکا یافت شد. این دلفین صورتی رنگ چشم هایی قرمز دارد که عجیب بودن آن را مضاعف کرده است.
به گزارش تلگراف ، یک عکاس طرفدار محیط زیست در حالی که سوار قایقی بوده است، این دلفین را که در میان گله ای از دلفین ها شنا می کرده دیده است و از او عکس گرفته است.
به گفته زیست شناسان این دلفین به «آلبینیسم» یا همان زالی مبتلا است. زالی نوعی اختلال ژنتیکی که در پستانداران از جمله دلفین ها، بروز پیدا می کند.
جمعیت زیادی برای تماشای این دلفین صورتی رنگ با چشم های قرمز به منطقه رفتند.
من یه دوست دارم اسمش سینا هست.
از وقتیکه اومده تهران یه ادمه دیگه شده!!
واقعا چرا سینا؟
کجا می خوای بری سینا؟؟
راستشو بگو
جرج برنارد شاد :
« زندگی ما آن قدر که با انتظارات و توقعات ما شکل می گیرد , با تجربیاتمان شکل نمی گیرد . ... »
معرفی ۲ سایت برای رزیدنت های (دستیاران) رشته پاتولوژی
http://ajp.amjpathol.org
http://www.pathologycasereviews.com
به این آدرس مراجعه کنید.
وفات خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) و شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) و امام مجتبی (ع) بر تمامی مسلمانان تسلیت باد.
رباعیات خیام به شکل پنجزبانه در قطع وزیری و 207 صفحه با شمارگان 1100 نسخه به تازگی از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.
رباعیات این شاعر ایرانی به چندین زبان از جمله: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، چینی، هندی، عربی و اردو ترجمه شده است.
محققانی چون: ژوکوفسکی، کریستین سن، دنیس راس، آبری، رزن، رمپیس، سیلیک، تیرتها، محمد قزوینی، محمدعلی فروغی، قاسم غنی، عباس اقبال آشتیانی، سعید نفیسی، جلالالدین همایی، صادق هدایت، محمدمهدی فولادوند و محسن فرزانه دربارهی خیام تحقیق کردهاند.
سلام.
پس فردا (5 اسفند) سالروز تولد حکیم ایرانی خواجه نصیر الدین طوسی است.
این روز به پاس زحمات این دانشمند ایرانی به روز مهندس نیز مشهور است.
این روز را پیشاپیش به همه مهندس های خوب ایرانی تبریک می گویم.
گروهی از محققان دانشگاه MIT موفق به اختراع یک جاذب ضربه شدهاند که به کمک آن میتوان به نحو موثرتری انرژی ناشی از ضربههای حین رانندگی را مهار کرد.
به گزارش ایسنا، جاذب ضربه میتواند انرژی حاصل از ضربههای کوچک در جاده را مهار کرده و از آن انرژی برق تولید کند. در عین حال از شدت ضربههای احتمالی که در حین رانندگی ممکن است بروز پیدا کند، کاسته میشود.
طراحان این سیستم که دانشجویان MIT هستند، امیدوارند از میان شرکتهای وسایل نقلیه سنگین، مشتریانی را برای این ابزار جدید و سودمند پیدا کنند.
تاکنون ارتش آمریکا و چندین کارخانه تولید کننده کامیون نسبت به استفاده از این وسیله جدید ابراز علاقمندی کردهاند.
این طراحان دانشگاه MIT تاکید کردند که با دستاورد جدید آنها در مصرف سوخت وسایل نقلیه سنگین تا 10 درصد صرفهجویی میشود.
در نمونه اولیه «جاذب ضربه» از یک سیستم هیدرولیک استفاده میشود که مایع را با فشار از میان یک توربین متصل به ژانراتور عبور میدهد.
این سیستم توسط یک سیستم الکترونیک فعال کنترل میشود که در نهایت با جذب ضربههای معمولی و تولید برق میتواند، دوباره باتریها را شارژ کرده یا تجهیزات الکتریکی را به کار بیاندازد.
گفتنی است، هر جاذب ضربه میتواند به طول متوسط یک کیلووات روی یک جاده استاندارد برق تولید کند