تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

10 فایده موثر ارتباط عاشقانه‌

1- نیاز کمتر برای مراجعه به پزشک: یکی از فرضیه های توجیهی برای این مزیت این است که افرادی که دارای ارتباط ‌خوب با یکدیگر هستند بهتر از خود مراقبت می کنند. بهترین دوستان شما به شما انگیزه حفظ رژیم غذایی سالم را می دهند.

‌2- افسردگی و سوء مصرف دارویی کمتر: تحقیقات ثابت کرده که ازدواج و تاهل باعث کاهش میزان استرس در مردان ‌و زنان می شود و میزان مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های غیر مجاز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

‌3- کاهش فشار خون: ازدواج موفق و شاد یکی از عوامل تاثیر گذار بر فشار خون می باشد و این مقدار را در حد ایدهآلی ‌حفظ می کند.

‌4- کاهش اضطراب: این افراد به دلیل تولید دوپامین بیشتر، کمتر دچار اضطراب می شوند.‌

5- کنترل طبیعی درد: مطالعات ‌MRI‌ بر روی زوج‌ها ثابت کرده که فعالیت بخشی از مغز این افراد در کنترل درد چشمگیرتر ‌است.

‌6- مدیریت بهتر استرس: افرادی که توسط دیگری حمایت می شوند و دیگران آنها را دوست دارند در برخورد با شرایط ‌استرس زا به طور معقول تری برخورد می کنند.

‌7- کاهش میزان سرماخوردگی: افرادی که دارای روابط عاشقانه هستند کمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگی می‌شوند و در نتیجه سیستم ایمنی آنها ارتقا می یابد و در برخورد با عوامل ویروسی و سرما کمتر دچار بیماری خواهند شد.

‌8- التیام سریع‌تر: سرعت التیام زخم یکی دیگر از قدرت های حاصل از روابط عاشقانه می باشد که البته با انجام آزمایش، ‌صحت آن تایید شده است.

‌9- افزایش طول عمر: سرعت مرگ و میر افراد مجرد به هر دلیل ممکن 58% بیشتر از افراد متاهل است. ازدواج و تاهل و ‌وابستگی با میزان کاهش انزواطلبی در ارتباط است. تنهایی و انزوا طلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر می باشد.

‌10- زندگی شادتر: یکی از بارزترین مزایای عشق، لذت و شادی است. شادی حاصل از تاهل و ازدواج و احساس تعلق، ‌بیشتر از درآمد قابل توجه شادی آور و لذت بخش است. ارتباط خود را قوت بخشید. اگر مبتلا به اضطراب و افسردگی هستید ، جهت درمان هرچه سریع‌تر اقدام کنید. ‌مهارت ارتباطی و شیوه کنترل و مدیریت گفتگو و بحث ها را آموزش ببینید. ‌به انجام امور جذاب، جالب و شادی بخش با شریک و همسر خود بپردازید. ‌موفقیت یکدیگر را جشن بگیرید.


منبع: عصر ایران

تصاویری از عشق

پرنده ماده زخمی روی زمین افتاده و  منتظر شوهرش می باشد




پرنده نر برای همسرش با عشق و دلسوزی غذا می آورد


ادامه مطلب ...

"سیر" قویترین آنتی اکسیدان در طبیعت

محققان "سیر" را قوی ترین آنتی اکسیدان طبیعی معرفی کردند.

به گزارش سلامت نیوز ، محققان دانشگاه کوینز کانادا می گویند :ترکیب "اسیلین" موجود در سیر که بو و طعم تند سیر نیز مربوط به آن است احتمالاً قویترین آنتی اکسیدان موجود در طبیعت است.

به گفته محققان اسید سولفونیک( sulfenic acid )موجود در ترکیب اسیلین به محض تجزیه، آنتی اکسیدانی بسیار قوی به وجود می آورد که نظیر آن تاکنون در طبیعت یافت نشده است.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال های آزاد در سلول ها جلوگیری می کنند

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در منطقه ای به نام آمارلخا در جنوب شرقی پرتغال ساخته شده است .
به گزارش شبکه خبر به نقل از فرانس 24؛ منطقه آمارلخا در سال بیشترین تابش نور آفتاب را در مقایسه با دیگر مناطق اروپا دارد.

از آغاز سال جدید تاکنون بیشترین انرژی تولیدشده در جهان در این نیروگاه خورشیدی تولیدشده است و بیش از سی هزار خانوار پرتغالی از آن استفاده کرده اند.

در این نیروگاه دوهزار و 520 صفحه خورشیدی متحرک کار گذاشته است به طوری که با حرکت خورشید در آسمان این صفحات نیز می چرخند تا همواره در روبروی خورشید قرار بگیرند.