تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

دوستت دارم

به چند زبان دنیا

به زبان ایتالیایی
: Ti Amo

به زبان یونانی
: S'ayapo philo Su

به زبان روسی
: Ya vas liubli

به زبان پرتقالی
: Amo - te

به زبان فارسی
: Dooset Daram

به زبان آلمانی
: Ich liebe dich

به زبان اسپانیایی
: Te quiero

به زبان سوئدی
: Jag a Iskan dig

به زبان هندی
: Mai tujhe pyaar kartha ho

به زبان فرانسه
: Je t'aime

به زبان ارمنی
: Jiroum em kez

به زبان انگلیسی
: I Love You

به زبان ترکی
: Seni seviyo rum

به زبان دانمارکی
: Jeg elsker dig

به زبان چینی
: Mi tuzya var ruem karata

به زبان سوئیسی
: Cha'ha di ga''rn

به زبان برزیلی
: Eu te arno

به زبان هلندی
: Ik hou van jou

به زبان عربی
: Ohebbak

منبع:http://www.mostafa-sms.persianblog.com/

زبان فارسی

دو سایت جالب راجع به زبان فارسی

خورشید وش

فارسی سره

میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق بر همه مسلمانان مبارک باد.

چند نکته‌ در باره‌ی آلمان

مساحت آلمان ۳۵۷۰۳۱ کیلومتر مربع است. در این کشور که به سرزمین "شاعران و اندیشمندان" شهرت دارد، حدود ۸۲ میلیون نفر زندگی می‌کنند. پایتخت آن برلین است. برلین نماد وحدت آلمان است، زیرا در گذشته به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود و پس از وحدت آلمان بود که این جدایی برطرف شد. جمهوری دموکراتیک آلمان (DDR) که عنوان نظام سیاسی آلمان شرقی بود و برلین شرقی مرکز آن محسوب می‌شد، از تاریخ سوم اکتبر ۱۹۹۰ دیگر وجود ندارد.

بازار کریسمس در آخن

آلمانی‌ها آلمانی حرف می‌زنند، ولی زبانهای دیگری نیز در آلمان رایج است، از جمله به این دلیل که در جمهوری فدرال آلمان حدود ۳/۷ میلیون نفر از کشورهای دیگر زندگی می‌کنند. پول رسمی آلمان از یکم ژانویه ۲۰۰۲ یورو(Euro) است که علامت نوشتاری آن € است.

 

موزه‌ی اتوموبیل در تسویکاو

هستم اگر می‌روم

آلمانی‌ها مردمانی در حرکت هستند. شبکه‌‌‌ی راههای آهن و آسفالته در سرتاسر کشور تنیده است. از هامبورگ تا مونیخ و از کلن تا برلین و فراتر از آنها چندان راهی نیست؛ خود را می‌توان به سادگی و به سرعت به هر نقطه‌ی دلخواهی رساند: با اتوموبیل، قطار، اتوبوس، هواپیما و حتّا با دوچرخه. راههای آبی نیز طرفداران خود را دارند: از لوبک (Lübeck)، کیل (Kiel) و روستوک  (Rostock) می‌توان با کشتی به سمت نروژ، سوئد، فنلاند، استونی و لیتونی رفت. رودخانه‌هایی چون راین، دانوب و ماین نیز وجود دارند که از قدیم از آنها به‌عنوانِ راههای آبی استفاده می‌کنند.

 

مسابقه‌ی قایق‌های بادبانی در بندر کیل
کشور تماشایی آلمان، تجلی‌گاه طبیعت سبز است. در آلمان دیدنی‌ها بسیارند، چه طبیعی، چه فرهنگی. در هر گوشه‌ای می‌توان چیزی یافت. واحه‌های بزرگ را پارک ملی می‌گویند. در شمال آلمان می‌توان تفریح ساحلی داشت و در جنوب آن کوهنوردی کرد.

 منبع: دویچه وله

خطای دید

اگر شما به (+) خیره شوید و نگاه کنید نقطه ی در حال گردش به رنگ سبر می آید.حالا با تمرکز مدتی به (+) نگاه کنید.خواهید دید که نقطه های صورتی اطراف حذف خواهند شد و فقط نقطه ی سبز در حال گردش دیده می شود!

اولین های سال 86

    
    آغاز هر چیزی ممکن است با اتفاقات خوب و خوشایند یا اتفاقات ناگوار و غمگین همراه باشد. با آغاز سال86 مطابق رسم روزگار بعضی ها غمگین و بعضی شاد هستند. اولین های سال 86 هم خوب دارند و هم بد. تعدادی از آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم که در زیر می خوانید:
    
    نخستین نوزاد در سال 86 دختر است
     نخستین نوزاد تهرانی که در سال 86 متولد شد، دختر است.
    به گزارش فارس، این نوزاد دقایقی پس از تحویل سال نو در بیمارستانی در تهران به دنیا آمد.
    این نوزاد دختر، سه کیلو و 400 گرم وزن و 48 سانتی متر قد دارد.
    این در حالی است که نخستین نوزاد سال 85 یک پسر بود که 30 دقیقه پس از تحویل سال در بیمارستان مهدیه تهران به دنیا آمد.
    


    اولین جنایت سال 86
    پلیس جنایی پایتخت به دنبال شناسایی هویت جوانی است که در اولین ساعات سال 86 به قتل رسید.
    به گزارش ‌ایسنا، ساعت 7:45 یکم فروردین ماه سال جاری، عابران در زیر پلی در حال ساخت در میدان «کلاهدوز» تهران با جسد خون‌آلود یک جوان روبرو شدند.
    با تماس مردم با «110»، ماموران پلیس به محل اعزام و مشاهده کردند که جوانی حدود 28 ساله در حالیکه از ناحیه جلوی سر، شقیقه و دندان دچار خونریزی شدید شده و آثار زخم‌های عمیقی نیز در دستهایش وجود دارد به قتل رسیده است.
    با حضور کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران و کارشناسان تشخیص هویت در موقعیت، با توجه به خاکی بودن زمین و باقی ماندن رد چند کفش و لاستیک خودرو بر روی خاک، تحقیقات با احتمال وقوع درگیری چند تن در محل حادثه، آغاز شد.
    این در حالی بود که با کشف آثار خون بر روی یک بلوک سیمانی در محل جنایت، مشخص شد که عامل یا عاملان قتل با کوبیدن مکرر سر مقتول به جدول، وی را به قتل رسانده‌اند.
    بر اساس این گزارش با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد که مقتول بین دو تا چهار ساعت قبل از کشف جسد به قتل رسیده است.
    هویت قربانی اولین جنایت سال 86 هنوز مشخص نشده و تحقیقات پلیس در معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت برای کشف راز این قتل وشناسایی عاملان آن ادامه دارد.
    
    زن و شوهر جوان قربانیان اولین گاز گرفتگی سال 86
    جاری شدن آب در خانه، مرگ زن و شوهر جوان بر اثر گاز گرفتگی را فاش کرد؛ این زوج جوان قربانیان اولین گازگرفتگی سال 86 بودند.
     ساعت 23:30 دوم فروردین ماه سال جاری، در پی اعلام ترکیدگی لوله آب در خانه‌ای در کوچه «موسی‌خانی» واقع در خیابان «اغمیونی» تهران، عوامل آتش نشانی به محل اعزام شدند.
    در این حال، ماموران پس از ورود به این خانه با جسد زن و شوهری روبرو شدند که در مقابل در حمام افتاده و جان باخته‌اند.
    این در حالی بود که شیر آب حمام باز بوده و این موضوع منجر به آبگرفتگی در منزل شده بود.
    سرهنگ مهدی احمدی، ر ییس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ در این باره گفت: علت مرگ این زن و شوهر به نام«مهدی» و «هدیه»، گاز گرفتگی اعلام شده است.
    به گفته سرهنگ احمدی بررسی‌ها نشان داد که این دو جوان یک روز قبل از کشف جسد، جان خود را از دست داده‌اند.
    
    اولین رکورد سینمایی در سال 86
    فیلم "اخراجی‌ها" به کارگردانی مسعود ده نمکی پرفروش ترین فیلم در نوروز سال 86 لقب گرفته است.
    این فیلم همزمان با 29 سینما در تهران، در سینماهای اکثر استانها در حال اکران است و استقبال خیلی خوبی هم از آن صورت گرفته، این امر در سینمای ایران بی سابقه است.
    
    
    اولین موفقیت ورزشی سال86
    تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت.
    تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با قبول شکست 5 بر 2 مقابل تیم مای روسیه عنوان دوم مسابقات جام جهانی کشتی آزاد کراسنویارسک روسیه را از آن خود کرد.
    دیدارنهایی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد روسیه در سالن ایوان یارگین شهرکراسنویارسک برگزار شد و تیم ملی کشتی آزاد روسیه با کسب برتری 5 بر2 مقابل تیم ملی کشورمان بر سکوی قهرمانی ایستاد.
    در این دیدار هادی حاجیان کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه دو تیم با حساب 3 بر یک نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. در وزن 60 کیلوگرم مهدی تقوی 2 بر یک منیروف دارنده مدال طلای المپیک آتن در وزن 55 کیلوگرم که یک وزن بالاتر آمده است را شکست داد
    حسن طهماسبی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم کشورمان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب حریف خود شد. هادی حبیبی در وزن 74 کیلوگرم برابر کشتی گیری جوان و جویای نام روس ضربه فنی شد. رضا یزدانی کشتی گیر پرامید کشورمان در وزن 84 کیلوگرم با نتیجه 12 بر یک مغلوب حریف خود شد.
    در وزن 96 کیلوگرم امیرعباس مرادی گنجی نتوانست از سد حاجی مراد گاتسالوف روس بگذرد و نتیجه را به این کشتی گیر مطرح واگذار کرد.
    در وزن 120 کیلوگرم علیرضا رضایی در دیدار پایانی موفق شد 2 بر 1 شیماروف روس را شکست دهد و دومین پیروزی را برای تیم ملی کشتی آزاد ایران ثبت کند و در مجموع کشتی گیران کشورمان 5 بر 2 مغلوب تیم میزبان شدند.

منبع:http://ksabz.net

مثلث برمودا


مطمئنا کسانی که سنشان بیشتر از 20 سال است، دیوید کاپرفیلد و شیرین کاری هایش را به خاطر دارند؛ عبور از دیوار چین، نصف شدن توسط اره برقی و ...، اما از میان همه این شیرین کاری ها، یکی از همه ترسناک تر به نظر می رسید: دیوید کاپرفیلد در برمودا . قرار نیست امروز پرده از اسرار دیوید کاپرفیلد برداریم، امروز قرار است با خوفناک ترین منطقه جغرافیایی جهان و اسرار آن آشنا شویم: مثلث برمودا

پیشینه
واژه مثلث برمودا اولین بار در سال 1964 توسط وینسنت گادیس استفاده شد. او در مقاله ای با همین نام برای اولین بار از مفقود شدن تعداد زیادی هواپیما و کشتی در مثلث برمودا خبر داد. پیش از او جورج.اکس.سندز هم در سال 1952 به این اتفاقات عجیب اشاره کرده بود. در سال 1969 جان والاس اسپنسر کتابی با نام برزخ گمشده در مورد مثلث برمودا نوشت و کمی بعد از آن، مثلث شیطان دیگر نام شناخته شده در جهان به شمار می رفت، اما رازآلودگی این منطقه جغرافیایی مربوط به قرن حاضر نیست. اولین بار افسانه برمودا در نوشته های کریستف کلمب- کاشف نامی - مطرح شده است. با مطالعه نوشته های روزانه او مشخص می شود که اولین مشکل او در کشف دنیای جدید در دریای سارگاسو پدید آمده است. در یادداشت های او آمده است که خدمه با دیدن پرندگان دریایی انتظار داشتند در فاصله کوتاهی به خشکی برسند، اما حتی چند روز دل دریا را شکافتن هم آنها را به ساحل یا حتی جزیره کوچکی نرساند. او در همین یادداشت ها به تاریخ چند روز بعد، فرود آمدن شهاب بزرگی را از آسمان به صورت توپی از نور که از بالا افتاده است ثبت می کند. کلمب در همین یادداشت ها می نویسد که چند روز بعد او و چند نفر از خدمه اش نورهای رقصانی را در افق مشاهده کرده اند.

این دست گزارش ها در مورد برمودا چه از سوی کلمب و بعدها دیگر دریانوردان، همیشه این منطقه جغرافیایی را به منطقه ای وهم آلود تبدیل کرده است. از روزی که کلمب به عنوان اولین انسان از دنیای قدیم در این منطقه پا گذاشته است تاکنون، اتفاقات ناگوار و مشکوکی در این منطقه پیش آمده، بخصوص در یکصد سال گذشته که با عبور هواپیماها از این منطقه، ترافیک آن سنگین تر هم شده است. در همین دوره تا به حال یکهزار نفر جان خود را در برمودا از دست داده اند، اما در اینجا مسئله ای مهمتر از مرگ انسان ها مطرح است؛ این افراد چگونه کشته شده اند؟ یا اگر کمی خرافاتی باشیم آیا اصلا کشته شده اند یا نه؟

موقعیت جغرافیایی
مثلث برمودا در شرق فلوریدای آمریکا در اقیانوس اطلس قرار دارد. مثلث، واژه مناسبی برای این منطقه نیست، چون درواقع این منطقه یک بیضی (یا شاید دایره ای بزرگ) است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. گفته می شود طول جغرافیایی کرانه غربی برمودا 80 درجه است و روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در آن روی هم منطبق هستند، قرار دارد. در این نقطه هیچ انحرافی در عقربه قطب نما محاسبه نمی شود، اما نظر دیگری در این مورد وجود دارد که می گوید کرانه غربی برمودا 6 درجه با مرکز تلاقی شمال حقیقی و مغناطیسی اختلاف درجه دارد. به هر حال همان طور که مشاهده می شود ابهامات در مورد این مثلث شیطانی بسیار زیاد است. بارزترین ویژگی اقلیمی برمودا گرما و باران بسیار زیاد است. بارش سالانه و طبیعی باران در این منطقه 60 اینچ (152 سانتی متر) برآورده می شود. این میزان، برآورد بارش سالانه آن است، اما گفته می شود هربار که یک توفان استوایی یا هاریکین (توفان های پرقدرت تر از توفان های استوایی مثل کاترینا) به این منطقه می رسد، ده ها اینچ باران فقط در عرض چند ساعت بر سطح منطقه باریده می شود. برمودا در بین جغرافی دانان به خاطر تغییرات ناگهانی آب و هوایی و پدید آمدن توفان، بسیار مشهور است، به گونه ای که در چندین مورد گزارش شده است که پدیده های اقلیمی فقط در عرض چند ثانیه شکل گرفته اند. بادهای بسیار سهمگین و بارش های سیل آسا هم همیشه از ویژگی های این پدیده های اقلیمی که معمولا توفان هستند، به شمار می روند.
در زیر دریا هم وضع به همین منوال است. توپوگرافی کف اقیانوس در این منطقه یکی از عجایب روزگار به شمار می رود. باور عموم بر این است که این منطقه از اقیانوس بسیار کم عمق است. این قضیه در مناطقی از مثلث برمودا که به فلوریدا نزدیک است، صادق است، اما فقط چند مایل دورتر از آن، جایی که صفحه قاره ای اطلس شمالی شکسته می شود، ناگهان عمق آب به 12 هزار فوت می رسد. عمیق ترین منطقه مثلث برمودا با نام گودال پورتوریکو در 100 مایلی شمال پورتوریکو قرار دارد که عمق آن 30هزار فوت تخمین زده می شود. این الگوی بسیار نامنظم توپوگرافی باعث شده است که تا به امروز هیچ نقشه دقیق و واضحی از این منطقه ارائه نشود. دانستنی های جغرافی دانان در مورد سطح کف اقیانوس در این منطقه بسیار محدود است و گفته می شود در کف آن انواع غارها و پستی و بلندی های کوچک و بزرگ وجود دارد، البته محدودیت دانستنی های ما از کف اقیانوس ها تنها به این منطقه محدود نمی شود، با این حال اخیرا دانشمندان با جریانی پرقدرت در زیر جریان های معمولی اقیانوسی در این منطقه برخورد کرده اند که دقیقا برخلاف جریان های معمولی حرکت می کند. این جریان پنهان تاثیرات زیادی بر آب های منطقه می گذارد. یکی از اسرارآمیزترین آنها، به وجود آمدن احجام بزرگ و سفیدی ست که فقط از طریق ماهواره ها دیده می شوند. شاید تطابق شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در این منطقه باعث وجود آمدن این پدیده های غریب و تا حدی ترسناک می شود.

در مورد خاصیت مغناطیسی این منطقه هم باید گفت چندی پیش تحقیقی گسترده در این مورد از سوی ایالات متحده انجام گرفت. یکی از نتایج جالب آن، عدم وجود میدان های بزرگ و شدید مغناطیسی ست؛ چیزی که خلبانان هواپیماها و خدمه کشتی ها همیشه آن را مطرح می کنند. البته دانشمندان معتقدند نباید این گفته را نادیده گرفت، چون هنوز چیزهای بسیار زیادی در مورد میدان مغناطیسی مثلث برمودا وجود دارد که بر آنها پوشیده است.
در شرق مثلث برمودا، همان طور که گفته شد دریای سارگاسو قرار دارد. این دریا، یکی از عوامل اصلی مشهور شدن برموداست. در این منطقه از اقیانوس اطلس چند جزیره کوچک و چند دسته جلبک شناور بزرگ قرار دارد. بین این جزایر و جلبک ها جریان آب گرمی درجهت عقربه های ساعت وجود دارد که تاثیر زیادی بر شرایط اقلیمی منطقه می گذارد و همیشه آن را آرام و مه آلود نگه می دارد. این دریا همان دریایی ست که کلمب در آن گرفتار شده بود و به شوخی به ملوانان خود گفته بود که هرگز نخواهند توانست از آن خارج شود. یکی دیگر از ویژگی های این دریای خوف انگیز، قابلیت آن برای کشیدن اجسام خارجی به درون خود است، به گونه ای که گفته می شود سارگاسو، قلب آهنربایی اطلس است.

افسانه ها
افسانه هایی که در مورد مثلث برمودا در میان مردم جهان وجود دارد بسیار عجیب و هولناک است. اولین موارد آنها همان طور که اشاره شد به یادداشت های روزانه کریستوف کلمب بازمی گردد، اما این یادداشت ها در برابر موارد بعدی بسیار معمولی تر و حتی گاهی منطقی تر به نظر می رسند. عجیب ترین افسانه مثلث برمودا پرواز 19 است که در دسامبر 1945 اتفاق افتاد. این هواپیما در ساعت 2:10 از پایگاهی در ایالت فلوریدا به هوا بلند شد. این پرواز، پروازی آزمایشی برای آزمایش بمب های جدید ارتش آمریکا بود. یک ساعت پس از پرواز، خلبان پرواز با رادیو اعلام کرد که هیچ کدام از سیستم های او کار نمی کنند. ایستگاه زمینی از خلبان خواست به سمت شمال تغییر مسیر دهد. چند دقیقه بعد ارتباط این پرواز به همراه تمامی خدمه اش با زمین قطع شد و دیگر هیچ وقت اثری از لاشه هواپیما یا جسد خدمه اش یافت نشد. این اتفاق در 5:50 بعدازظهر اتفاق افتاد. در ساعت 6:20 قایق نجات دامبو برای یافتن هواپیمای پرواز 19 راهی منطقه شد، اما هوای توفانی مانع کار آنان شد و پس از آن هرگز اثری از پرواز 19 یافت نشد.

در مورد اکثر تراژدی های مثلث برمودا چند نکته مشترک وجود دارد. در بیشتر آنها ارتباط رادیویی کشتی ها و هواپیماها تا آخرین لحظه با پایگاه زمینی برقرار بوده و همیشه پیام های غیرعادی مخابره می شده است که حاکی از عدم کنترل آنان روی دستگاه ها و ابزارها بوده یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی، آن هم در روز صاف و آفتابی یا تغییراتی غیرعادی در آب ها که تا لحظاتی قبل آرام بوده اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی آنها مخابره می شوند.
در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی، دستگاه ها و ابزارهای قایق های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان، دوباره شروع به کار کرده اند. در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت شده است: خطری همانند یک خنجر هم اکنون بسرعت می آید. ما نمی توانیم فرار کنیم . جالب است بدانید پس از مخابره این پیام، کشتی ناپدید شد و هرگز یافت نشد.
اما عجیب ترین داستان برمودا به یک پرواز مسافری مربوط می شود. ارتباط راداری این هواپیمای مسافربری در حالی که برای فرود آماده بود، ناگهان قطع شد و 10دقیقه، هیچ ارتباطی - چه راداری یا رادیویی - با فرودگاه فلوریدا نداشت. پس از 10 دقیقه هواپیما دوباره در صفحه رادار ظاهر شد و بسیار عادی در باند فرود آمد، اما خلبان و خدمه آن از آنچه افراد پایگاه می گفتند اظهار بی اطلاعی می کردند، زیرا تا آنجا که به آنها مربوط بود هیچ اتفاق غیرعادی نیفتاده بود، جالب اینکه ساعت های تمام سرنشینان 10 دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود، درحالی که هواپیما درست 20 دقیقه قبل از این واقعه، وقت اصلی را با فرودگاه کنترل کرده بود و در آن هیچ اختلاف زمانی بین فرودگاه و هواپیما وجود نداشت. آیا واقعا هواپیما 10 دقیقه از بعد زمان و مکان زمین خارج شده بود؟ آیا هواپیما برای 10 دقیقه به بعد زمان و مکان دیگری منتقل شده بود؟ اینها سئوالاتی ست که به نظر می رسد هرگز پاسخ منطقی برای آنها پیدا نخواهد شد و همگی به حضور شیطانی مثلث برمودا در آن منطقه مربوط می شود.

حقیقت برمودا
دلایل منطقی و غیرمنطقی زیادی برای توجیه پدیده های غیرطبیعی مثلث برمودا ارائه شده است که به بعضی از آنها اشاره خواهد شد.

آب و هوای استوایی: این منطقه از لحاظ اقلیمی، یکی از بحرانی ترین مناطق اقیانوسی دنیا به شمار می رود. همان طور که گفته شد ممکن است در عرض چند دقیقه، توفانی عظیم در آن پدید بیاید؛ توفانی که می تواند هر هواپیما یا شناوری را در چند لحظه نابود کند. جالب است بدانید اکثر این توفان ها حتی توسط ماهواره ها هم شناسایی نمی شوند.
دریانوردان آماتور: طبق آمارها در این منطقه در جهان بیش از هر جای دیگر درخواست کمک می شود (حدود 8 هزار مورد در سال یا به عبارتی بیش از ۲۰ مورد در روز). اکثر این درخواست ها از سوی ملوانان آماتور و غیرحرفه ای ست که با داشتن ذهنیت منفی از برمودا، هر پدیده ای را در این منطقه، پدیده ای ماورای زمینی می دانند.

زلزله های زیرزمینی: هرچند تا به حال هیچ پدیده زمینی در این منطقه رسما ثبت و گزارش نشده است، دانشمندان زلزله های زیادی را در کف اقیانوس در منطقه مثلث برمودا کشف کرده اند. این زلزله ها می توانند در مناطق کم عمق تر باعث پدیده های مخربی همچون سونامی شرق آسیا شوند.

جریان آب خلیج: این جریان اقیانوسی بسیار پرقدرت است و حتی گزارش شده که سرعت آن در برخی مناطق به پنج مایل بر ساعت هم می رسد. این جریان برای اینکه قایق ها را چندصد مایل به این طرف و آن طرف بکشاند، کافی ست؛ خصوصا اگر خدمه کشتی برای مقابله با این جریان آمادگی قبلی نداشته باشند. این جریان در ترکیب با مغناطیس غیرمعمولی منطقه می تواند باعث هر پدیده پیش بینی نشده ای باشد.

تئوری حباب های گازی: نظریه حباب های گازی نظریه ای عجیب، اما منطقی به نظر می رسد که از سوی برخی دانشمندان مطرح می شود. این دسته از دانشمندان بر وجود میزان بسیار زیادی هیدرات گازی در این منطقه اعتقاد دارند که این گازها باعث ایجاد چگالی زیادی در آب می شود و همین امر می تواند باعث بروز پیامدهای ناگواری شود.

علاوه بر این نظریه های علمی، نظریات غیرمعقول و ماورایی زیادی هم در مورد اتفاقات برمودا ارائه شده است که بیشتر از سوی انسان های خرافاتی عنوان و پذیرفته می شوند.
برخی معتقدند موجوداتی فرازمینی این منطقه را برای انتخاب نمونه های آزمایشگاهی خود که انسان ها باشند انتخاب کرده اند و هرچند وقت یک بار یک یا چند نمونه را با خود به فضای ماورای زمین می برند. با این حال حتی همین انسان ها هیچ گزارشی از دیده شدن بشقاب پرنده ها منتشر نکرده اند. برخی دیگر می گویند مثلث برمودا محلی ست که شهر گمشده آتلانتیس در آن قرار دارد، البته این نظریه هم در حد همان موجودات فضایی ست و نمی توان آن را باورپذیر دانست. در این مورد نظریات دیگری هم وجود دارد که همگی از نظر علمی غیرقابل توضیح هستند.
به هر حال تا روزی که علم انسان دانش محور، اسرار این مثلث شیطانی را حل نکند، ایده های غیرعلمی ادامه خواهد داشت.

مثلث اژدها
دریای شیطان و مثلث اژدها در دریای فیلیپین در شرق سواحل چین به خاطر بلعیدن یکباره شناورها و خدمه اش مشهور است. در حالی که طبق افسانه های محلی و بومی، این منطقه متعلق به سلسله های پادشاهی گمشده ای است که در زیر دریا مستقر شده اند، دانشمندان معتقدند این منطقه هم همانند مثلث برمودا در دیگر سوی جهان دارای خواص مغناطیسی ویژه ای ست.
افسانه دیگری در مورد مثلث اژدها وجود دارد که طبق آن اژدهایی در اعماق آب های این منطقه زندگی می کند و هر گاه که اژدها حرکت می کند، امواج وحشتناکی در پی حرکت او به وجود می آید. به هر حال دولت ژاپن در سال 1950، این منطقه را منطقه خطرناک معرفی کرد و به ماهیگیران و دیگران توصیه کرد به این منطقه سفر نکنند. در سال 1952 هم شناوری تحقیقاتی از جانب دولت ژاپن برای بررسی ابهامات موجود به دریای شیطان ارسال شد که هیچ گاه باز نگشت و تمام 9 محقق و 22 سرنشین آن برای همیشه مفقود شدند.

منبع:http://www.linkestan.com و http://www.hamshahri.org

 به این دو سایت نیز سری بزنید.

http://www.bermuda-triangle.org

http://shalamshoorba.blogfa.com/post-62.aspx

برگشتم

سلام .من برگشتم.