تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

چند نکته‌ در باره‌ی آلمان

مساحت آلمان ۳۵۷۰۳۱ کیلومتر مربع است. در این کشور که به سرزمین "شاعران و اندیشمندان" شهرت دارد، حدود ۸۲ میلیون نفر زندگی می‌کنند. پایتخت آن برلین است. برلین نماد وحدت آلمان است، زیرا در گذشته به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود و پس از وحدت آلمان بود که این جدایی برطرف شد. جمهوری دموکراتیک آلمان (DDR) که عنوان نظام سیاسی آلمان شرقی بود و برلین شرقی مرکز آن محسوب می‌شد، از تاریخ سوم اکتبر ۱۹۹۰ دیگر وجود ندارد.

بازار کریسمس در آخن

آلمانی‌ها آلمانی حرف می‌زنند، ولی زبانهای دیگری نیز در آلمان رایج است، از جمله به این دلیل که در جمهوری فدرال آلمان حدود ۳/۷ میلیون نفر از کشورهای دیگر زندگی می‌کنند. پول رسمی آلمان از یکم ژانویه ۲۰۰۲ یورو(Euro) است که علامت نوشتاری آن € است.

 

موزه‌ی اتوموبیل در تسویکاو

هستم اگر می‌روم

آلمانی‌ها مردمانی در حرکت هستند. شبکه‌‌‌ی راههای آهن و آسفالته در سرتاسر کشور تنیده است. از هامبورگ تا مونیخ و از کلن تا برلین و فراتر از آنها چندان راهی نیست؛ خود را می‌توان به سادگی و به سرعت به هر نقطه‌ی دلخواهی رساند: با اتوموبیل، قطار، اتوبوس، هواپیما و حتّا با دوچرخه. راههای آبی نیز طرفداران خود را دارند: از لوبک (Lübeck)، کیل (Kiel) و روستوک  (Rostock) می‌توان با کشتی به سمت نروژ، سوئد، فنلاند، استونی و لیتونی رفت. رودخانه‌هایی چون راین، دانوب و ماین نیز وجود دارند که از قدیم از آنها به‌عنوانِ راههای آبی استفاده می‌کنند.

 

مسابقه‌ی قایق‌های بادبانی در بندر کیل
کشور تماشایی آلمان، تجلی‌گاه طبیعت سبز است. در آلمان دیدنی‌ها بسیارند، چه طبیعی، چه فرهنگی. در هر گوشه‌ای می‌توان چیزی یافت. واحه‌های بزرگ را پارک ملی می‌گویند. در شمال آلمان می‌توان تفریح ساحلی داشت و در جنوب آن کوهنوردی کرد.

 منبع: دویچه وله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد