X
تبلیغات
نماشا
رایتل

فارس: بر اساس یک نظر سنجی از 4 هزار و 500 هتل در سراسر جهان، گردشگران فرانسوی از نظر خرج کردن، به کار بردن کلمات زشت و بد صحبت کردن زبان‌های خارجی بدترین جهانگردان شناخته شدند.

گردشگران فرانسوی از نظر تمیز بودن و مراعات آداب در رده سوم قرار دارند ولی کمتر از شهروندان سایر کشورها برای صحبت به زبانی غیر از زبان مادری تلاش می‌کنند.

در این حال، ژاپنی‌ها برای سومین سال متوالی عنوان بهترین گردشگران جهان را حفظ کرده تمیزترین، مودب ترین، آرام ترین و صبورترین گردشگران معرفی شدند.

این در حالی است که آمریکایی‌ها موقع سفارش غذا و خرید مایحتاج به راحتی تلاش می‌کنند به زبان محلی صحبت کنند با این وجود از نظر جنبه‌های رفتاری مانند پر سر و صدا بودن، کم تحمل بودن و بدلباسی جزء بدترین‌ها به شمار می‌روند.

این نظر سنجی همچنین نشان می‌دهد گردشگران بریتانیایی از نظر رفتاری، ادب، کم سر و صدایی و خوش لباسی در رده دوم قرار دارند،اما به گفته هتلداران اروپایی، بریتانیایی‌ها بدرفتارترین مشتریان هستند.

کارشناسان معتقدند شناخته شدن بریتانیایی‌ها به عنوان بدرفتارترین مشتریان هتل‌ها در اروپا در حالی که در ارزیابی جهانی جزء بهترین‌ها هستند نشان می‌دهد همسایگان این کشور هنوز ذهنیت بد خود از شهروندان آن را از دست نداده‌اند.

در این میان ایتالیایی‌ها، خوش پوش‌ترین گردشگران و کانادایی‌ها بهترین جهانگردان معرفی شده و گردشگران اسپانیایی و یونانی نیز همچون فرانسوی‌ها نازل‌ترین جایگاه را به خود اختصاص دادند.