تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

منشور حقوق بشر کوروش کبیر

بخشی از منشور حقوق بشر کوروش کبیر:
اینک من به یاری مزدا تاج سلطنت را بر سر نهادم اعلام می‌کنم که تاروزی که زنده‌ام و مزدا [خداوند] توفیق سلطنت به من بدهد به دین و آداب و رسوم ملتهایی را که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من دین و آئین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آن هستم و دیگر ملتها را مورد تهدید و تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین کنند.
من از امروز که تاج شاهی به سر نهادم تا روزی که زنده‌ام و مزدا توفیق سلطنت را به من بدهد هرگز سلطنت خود را به هیچ ملت تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است که مرا به سلطنت قبول کند یا نکند و هرگاه نخواهد من را پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت نخواهم کرد. من تاروزی که پادشاه کشورهای ایران و بابل و جهات اربعه هستم نخواهم گذاشت که کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد .
رسم بردگی باید به کلی از جهان برود و از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه برعهده گرفته‌ام موفق گرداند.

نظرات 1 + ارسال نظر
niloufar یکشنبه 6 مرداد 1387 ساعت 18:02 http://www.blueboat.blogsky.com

اگر پیاده هم شده است سفر کن ، در ماندن می پوسیاگر پیاده هم شده است سفر کن ، در ماندن می پوسی
salam kheyli jaleb bod dost dashti be manam sar bezan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد