تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

ده کلید میانبر در فایرفاکس

احتمالا شما با ترکیب دکمه های Ctrl+Enter آشنا هستید. این ترکیب آدرسی مانند asandownload را به http://www.asandownload.com تبدیل می کند. 
اما شاید ندانید که چگونه ITpedia را به http://www.asandownload.net کنید. برای اینکار کافی است از ترکیب دو کلید Enter+Shift استفاده کنید. تبدیل
asandownload را دارای پسوند دات اورگ کنید. اگر بعد از نوشتن asandownload از ترکیب هر 3 کلید Ctrl+Shift+Enter استفاده کنید این آدرس بهhttp://www.asandownload.org تبدیل می شود. 
برای وبگردی سریعتر باید کمتر از موس استفاده کنید. یکی از راهها این است که از ترکیب دو کلید Alt+D برای رفتن به نوار آدرس استفاده کنید. 

یکی از راههایی که تب جدید باز کنید استفاده از ترکیب Ctrl+T است. این ترکیب اگر با یک Shift ترکیب شود آخرین تب باز شده را برای شما باز می کند. این خیلی بهتر است تا اینکه از History مرورگر استفاده کنید. 
حال حساب کنید شما می خواهید به سایت مثلا asandownload.net در تب جدیدی بروید. می توانید به تب بعدی بروید و این کار را بکنید. اما شما می توانید کمی سریعتر هم این کار را بکنید. اول Alt+D را می زنید تا مانند ترفند شماره 4 به آدرس بار بروید. سپس چند حرف اول را می نویسید تا به صورت اوتوکامپلیت گزینه مد نظر شما در زیر درج شود. سپس گزینه را انتخاب و همانجا از ترکیب Alt+Enter استفاده کنید تا به صورت خودکار در تب جدید باز شود. این میانبر فقط برای مواقعی است که خیلی دستتان سریع باشد و به کاربران ساده که زیاد عادت ندارند توصیه نمی شود. 
یکی از کارهایی که ممکن است انجامش برای شما سخت باشد این است که یک آدرس را در نوار ابزار می نویسید. سپس می خواهید حذف کنید. اینجا چند راه دارید اما ساده ترین راه خیلی ساده است. یک بار دکمه Delete را فشار بدهید! 
برای رفت و آمد میان تب ها کافی است از ترکیب Ctrl+Tab استفاده کنید 
اگر از کاربران حرفه ای باشید مسلما اوقاتی پیش می آید که تعداد بسیار زیادی تب را باز کرده اید. حالا استفاده از ترفند قبل خودش باعث اتلاف وقت است. برای این کار اگر می خواهید به دهمین تب بروید از ترکیب Ctrl+10 استفاده کنید. 
اگر شما بخواهید یک لینک به جای صفحه جدید در تب جدید باز شود چه کار می کنید؟ برای اینکار کافی است از ترکیب Ctrl را نگاه داشته و بر روی لینک کلیک کنید. اما برای این میانبر، میانبری هم هست. کافی است دکمه وسط موس را فشار دهید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد