تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

ناسا بر روی مریخ آب پیدا کرد

مقامات سازمان فضایی امریکا، ناسا اعلام کردند سفینه فونیکس بر روی مریخ آب یافته است و این ماموریت تا پایان ماه سپتامبر تمدید خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه:ویلیام بینتون، یکی از مسئول ناسا گفت:ما بر روی مریخ آب پیدا کردیم.ما قبلا شواهدی مبنی بر وجود آب بر روی سیاره سرخ یافته بودیم اما این اولین باری است که آب بر روی مریخ لمس و بررسی شد.

سفینه فونیکس در بیست و پنجم ماه می در منطقه ای ناشناخته در مریخ به منظور آغاز تلاش خود برای کشف آب و ترکیبات آلی در مریخ و همچنین یافتن نوعی ابتدایی از زندگی در این سیاره فرود آمد.

دانشمندان در پایان ماه ژوئن اعلام کردند بر روی مریخ یخ یافتند.

پتر اسمیت رییس محققان ماموریت فونیکس اعلام کرد بررسی ها نشان می دهند که در خاک مریخ مواد مغذی مانند سدیم، پتاسیوم، منیزیوم، کلر، و تمامی این چیزهایی که ما در بدن خودمان می یابیم وجود دارد و این مواد برای ایجاد حیات بسیار مهم هستند.

وی تصریح کرد با این حال، ما هنوز مواد الی در مریخ نیافته ایم تا بتوانیم وجود حیات بر روی مریخ را تایید کنیم.

دانشمندان تلاش می کنند تا منشا یخ در مریخ را بیابند و متوجه شوند که آیا این یخ تا به حال آب شده است یا خیر و آیا با آب شدن یخ، یک محیط آبی که باعث تغییر خاک مریخ و تغییرات شیمیایی می شود ایجاد می شود یا خیر.

وی تصریح کرد بدین ترتیب ما امیدواریم بفهمیم که آیا منطقه ای قابل سکونت بر روی مریخ وجود دارد یا خیر و آیا در این منطقه آب به صورت مایع مواد آلی تشکیل دهنده حیات یافت می شود.

مسئول علمی برنامه فونیکس نیز به نوبه خود این ماموریت را بسیار مفید خواند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام شنبه 12 مرداد 1387 ساعت 11:33 http://ir-mci.33ir.com

با ما آمار خود را افزایش دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد