تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کنجد؛ تقویت‌کننده مو

جام جم آنلاین: هرچند نانوایی‌ها امروزه با پاشیدن چند دانه کنجد مشتریان خود را با عنوان نان کنجدی فریب می‌دهند، اما اگر خوردن کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهید، موهایی پرپشت و مقاوم خواهید داشت.

متخصصان تغذیه می‌گویند روغن کنجد علاوه بر تقویت موها، برای رفع تنگی نفس، سرفه خشک و زخم ریه هم مفید است. همچنین سوزش ادرار را برطرف می‌کند.

دم‌کرده برگ کنجد هم اسهال خونی را درمان می‌کند و خوردن این دانه گیاهی برای رماتیسم، فشار خون بالا و ناراحتی کیسه صفرا مفید است.

در طب سنتی برای رفع قولنج، کنجد را آسیاب و با سرکه مخلوط می‌کردند و با افزودن مغز بادام پوست‌کنده هر روز به مقدار یک قاشق سوپخوری میل می‌کردند.

ارده کنجد به همراه خرما غذایی مقوی برای رشد کودکان و همچنین کارگران یدی است. این  دانه‌های ریز سفید و سیاه، قوای جنسی را تقویت می‌کند و نرم‌کننده معده و روده‌هاست.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 19:59 http://pesaretanha.blogsky.com

اوه جدن اینقدر گرونه؟ من اونجا بودم ولی بهش نمی خورد اینقدر زمیناش گرون باشه! هواش هم نسبت به ییلاق های مرتفع تر از اون خنکی که انتظار میره باحال تر نیست به نظر من مگر اینکه زحمت کوه نوردی رو آدم به خودش هموار کنه و تا سنگرهای میرزیکوچک خان بالا بره....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد