تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

نوازنده نابینای 5 ساله

بی بی سی: یویه ایون بتازگی در حضور نخست وزیر سنگاپور قطعاتی از شوپن را نواخت .
وقتی یویه ایون، دخترک ۵ ساله و نابینای کره ای پشت یک پیانوی بزرگ می نشیند و با انگشتان کوچکش قطعه "برای الیز" بتهوون را می نوازد، اشک در چشمهای شنوندگان او حلقه می زند.
یویه ایون آن قدر کوچک است که برای قرار گرفتن در پشت پیانو به کمک یک بزرگسال نیاز دارد.

این دختر که از زمان تولد نابینا بوده و حالا به مهد کودک می رود، با نواختن آهنگهایی از موتسارت، شوپن و بتهوون و همچنین موسیقی ترانه های پاپ، دوستداران موسیقی را در کشورش مسحور کرده است.

او تنها با یک بار گوش دادن به ترانه های خوانندگان کره ای، قادر است آهنگشان را بنوازد و آنها هم او را با آواز همراهی می کنند.

سال گذشته در کره، برنامه تلویزیونی "استار کینگ" که به معرفی استعدادهای جوان می پردازد، یویه ایون را به مردم شناساند. او از این برنامه اولین جایزه اش را که مبلغ یک میلیون وان بود بدست آورد و لقب "موتسارت پنج ساله نابغه" بر او ماند.

پارک یونگ سون، مادر این کودک می گوید که دو سال پیش بر حسب تصادف به استعداد دخترش در موسیقی پی برد و وقتی شروع به خواندن یک ترانه پاپ کرد، دخترش آهنگ آن را بر پیانویی که کنارش بود نواخت. خانم پارک که مادر واقعی یویه ایون نیست و او را به فرزندی پذیرفته می گوید که دخترش هیچ تعلیمی در موسیقی و نواختن پیانو ندیده بود.

یویه ایون تا چندی پیش شناخته شده نبود اما اینترنت باعث شده که او رفته رفته در دنیا بلندآوازه شود. فیلم کوتاهی که از اجرای او در برنامه استار کینگ در یک سایت کره ای موجود است بیش از ۲۷ میلیون بار دیده شده و در سایت یوتیوب هم بیش از دو میلیون بیننده داشته است.

نوازنده خردسال در سپتامبر گذشته هم در مراسمی که برای گرامی داشت روز کره در لس آنجلس برگزار شد برنامه اجرا کرد و یک شبکه تلویزیونی در ژاپن هم از او برای اجرای برنامه دعوت کرده است.

او حتی یک پشتیبان مالی هم دارد که رئیس یک شرکت ساختمان سازی در دوبی است و کلیپ یویه ایون را از برنامه استار کینگ تماشا کرده است. یویه ایون بتازگی در حضور نخست وزیر سنگاپور هم قطعاتی از شوپن را نواخت.

زندگی این نابغه کوچک هم مثل استیویی واندر و ری چارلز، موسیقی دانهای آمریکای که در خردسالی با حوادثی تلخ روبرو بوده اند، دستخوش ناملایمات بوده است و پدر و مادرش او را پس از تولد رها کردند. مردی به نام یوچانگ جو که بر اثر یک سانحه رانندگی فلج شده بود و همسر نازایش، یویه ایون را به فرزندی پذیرفتند.

خانم پارک می گوید به این دلیل دخترش را به برنامه استار کینگ برده که او میل داشته برای مردم بیشتری پیانو بنوازد. اما خانم پارک هیچگاه انتظار نداشته که حضور دخترش در این برنامه از او چنین ستاره ای بسازد. پس از پخش برنامه استار کینگ، سیل پیشنهادهای کمک و پرداخت پول به سوی آنها سرازیر شد و پزشکان زیادی داوطلب شدند که بینایی دخترش را به او برگرداند هر چند که تلاشهای آنها در این زمینه ناموفق بوده است.

یویه ایون حالا هر روز با پیانویی که به او هدیه داده شده تمرین می کند و در پاسخ به این پرسش که قصد دارد در آینده چکاره شود، به خبرنگار رویتر گفته است: "پیانیست. پیانیستی بزرگ."

منبع:http://www.fardanews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد