تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کشف ورودی هرم اسرار‌آمیز آزتک‌ها

ورودی تونل‌های یکی از هرم‌های تمدن آزتک در مکزیک که از آن برای انجام مراسم مذهبی و ستاره‌شناسی استفاده می‌شده است، پس از چند دهه تلاش کشف شد.


به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، باستان‌شناسان پس از بیش از 30 سال تلاش موفق شدند، راز غاری را که روی یکی از هرم‌های تمدن آزتک در قاره‌ی آمریکا قرار دارد، کشف کنند و از درون غار، مدخلی به تونل‌های این هرم بیابند.


هرم سنگی «تئوتیهوآسان» که به تمدن آزتک‌ها تعلق دارد، حدود سال 1500 میلادی و مدت کوتاهی پیش از کشف مکزیک توسط اسپانیایی‌ها ساخته شده است. این هرم که در وسط شهری تاریخی با قدمت حدود 1500 سال قرار دارد، حدود 90 متر ارتفاع دارد و مملو از تونل‌های اسرارآمیز است.


اکنون باستان‌شناسان موفق به راه یافتن به سیستم عجیب تونل‌های هرم تئوتیهوآسان از طریق غاری که روی آن قرار دارد، شده‌اند؛ ولی هنوز نمی‌خواهند که به تونل‌های این هرم وارد شوند.


به گفته‌ی یکی از باستان‌شناسان کشور مکزیک که بخش اعظم عمر خود را صرف کشف رازهای این هرم کرده است، ورود بدون مطالعه و بدون تجهیزات لازم به تونل‌های این هرم می‌تواند مرگ‌بار باشد. به همین دلیل، باستان‌شناسان قصد دارند، پس از فراهم شدن شرایط لازم به تونل وارد شوند.


این هرم یکی از مکان‌های مقدس مردم تمدن آزتک بوده و طبق افسانه‌های مردم آن دوره، مکانی بوده است که انسان‌های خاص پس از ورود به آن، به خدا تبدیل می‌شدند.


شهر تاریخی تئوتیهوآسان یکی از شهرهای تاریخی و مشهور تمدن آزتک است که در سال‌های اوج رونق و شکوفایی، حدود 200 هزار نفر جمعیت داشته و از نظر وسعت با شهرهای تمدن رم باستان برابری می‌کرده است.


قرار است، پروژه‌ی ورود باستان‌شناسان به تونل‌های این هرم ماه آینده‌ی میلادی با حضور باستا‌ن‌شناسانی از سراسر جهان آغاز شود. باستان‌شناسان کاربری اصلی این هرم را انجام مراسم مذهبی و ستاره‌شناسی می‌دانند. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد