تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کشفیات تازه ناسا درباره عطارد

ناسا اعلام کرد که با تازه‌ترین تجزیه و تحلیل‌های انجام شده روی اطلاعات حاصل از فضاپیمای «مسنجر»، موفق به کشف نکات جدیدی درباره سیاره عطارد شده است.

به گزارش ایسنا، این مطالعات نشان می‌دهد که آتشفشان‌های عطارد در شکل‌گیری دشت‌های این سیاره نقش داشته‌اند و همچنین میدان مغناطیسی عطارد به طور فعال در هسته آن تولید می‌شود.

دانشمندان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) بیش از 30 سال درباره منشاء دشت‌های نرم عطارد و منبع میدان مغناطیسی بحث و اختلاف نظر داشته‌اند.

این اسرار هم اکنون با بررسی اطلاعات حاصل از پرواز تحقیقاتی ژانویه سال 2008 به سوی این سیاره توسط فضاپیمای سطح، محیط فضایی، ژئوشیمی و طیف سنجی عطارد موسوم به «مسنجر» فاش شده‌اند.

دانشمندان ناسا اظهار داشتند که همچنین روی ترکیب شیمیایی سطح این سیاره مطالعاتی داشته‌اند، ترکیبات اتمسفر نازک آن را تجزیه و تحلیل کرده‌اند، از ذرات باردار گرفتار شده در نزدیکی سیاره نمونه برداری کرده‌اند و ارتباطات جدیدی را بین دو مجموعه از رصدها و مواد سطح عطارد نشان داده‌اند.

آنها همچنین دریافته‌اند که هسته عطارد حداقل 60 درصد چگالی آن را تشکیل می‌دهد که این رقم دو برابر بیشتر از هر سیاره خاکی شناخته شده دیگر است.

نتایج این بررسی‌ها به سرپرستی سین سولومون از موسسه کارنگی در بخش ویژه مجله ساینس منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد