تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

تحقیقات دانشمندان و زمین‌شناسان در بررسی کره زمین نشان می‌دهد که هنوز مناطقی بر روی این کره خاکی وجود دارد که پای انسان به آنجا نرسیده است. در واقع سرزمین‌های کشف نشده‌ای که قبیله‌های بدوی در آنجا زندگی می‌کنند و به دور از هیاهوی زندگی مدرن، مشغول کار و فعالیت هستند براساس تحقیقات زمین‌شناسان و با استفاده از نرم‌افزار Google earth بیش از ۱۰۰ قبیله که حدود ۴۰هزار نفر می‌شوند در جاهایی از کره زمین زندگی‌ می‌کنند که هنوز آن مکان‌ها ناشناخته هستند و نامی از آنها روی نقشه جغرافیا وجود ندارد و مردمان این مناطق با دنیای بیرون خود ارتباطی برقرار نکرده و بی‌خبر از هرگونه پیشرفت و تکنولوژی به زندگی خود ادامه می‌دهند. آنچه می‌خوانید اطلاعاتی در مورد مناطق ناشناخته کره‌زمین است که به هیچ عنوان اثری از آن در جغرافیای جهان نیست.

۱)‌ کاسابولی، واقع در شمال هند با جنگلی مملو از درختان سر به فلک کشیده می‌باشد. این جنگل بر روی یک تپه واقع شده است. درختان بلوط، کاج و سرو این جنگل را پوشانده است. در این جنگل دورافتاده قبیله‌ای ۱۲۰۰ نفری زندگی می‌کنند که همچون انسان‌های نخستین همه لوازم و ابزار خود را از استخوان حیوانات از جمله اسب وحشی تهیه می‌کنند.

۲) کی‌لانگ، واقع در شمال‌شرقی هند و مرز بین هند و تبت است. به تصور هندیها، در این منطقه کوهستانی کسی ساکن نبوده و این منطقه متعلق به خدایان است اما اخیرا با بررسی زمین‌شناسان، گروهی از مردم بدوی در این کوه زندگی می‌کنند که به جای لباس پوشیدن بدن خود را رنگ می‌کنند.

۳) کوفری واقع در شمال هند، منطقه‌ای مملو از برف است و دارای کوهها و تپه‌هایی است که برای اسکی بسیار مناسب می‌باشد. در این منطقه عده‌ای به صورت اسکیمو زندگی می‌کنند که با لباس‌هایی از پوست حیوانات و در خانه‌های برفی زندگی می‌کنند

۴) بارو، شمالی‌ترین منطقه آلاسکاست، در این منطقه حتی خاک هم یخ زده است.بارو در کنار ساحل اقیانوس منجمدشمالی واقع است. در این منطقه هیچ گیاهی نمی‌روید و سرما به ۶۰ تا ۷۰ درجه زیر صفر می‌رسد، اما قبیله‌ای مشتمل بر صد نفر در این منطقه پوشیده از یخ و برف زندگی‌ می‌کنند که تاکنون جز خودشان انسانی دیگر را ندیده‌اند.

۵)‌ گرینلند، در این منطقه کوهی به نام گون‌یبورن وجود دارد که در بالاترین نقطه کوه که تصور نمی‌رود زندگی در آنجا جریان داشته باشد گروهی از انسان‌های اسکیمو زندگی می‌کنند.

۶) ماری، منطقه‌ای در قطب‌جنوب است که درجه هوای آنجا به قدری پایین است که محققان تاکنون تصور می‌کردند هیچ موجود زنده‌ای در آنجا زندگی نمی‌کند،‌ اما گروهی از انسان‌ها هستند که به دور از تمدن امروزی در آنجا سکنی گزیده‌اند.

۷) کینایور، منطقه‌ای در کوه‌های مرتفع هیمالیاست. در این منطقه زیبا که مملو از درختان سوزنی، گل‌های وحشی، ارکیده وحشی و نایاب می‌باشد، مردمانی از تیره تبتی و هندی‌ زندگی می‌کنند. این منطقه بکر و دست نخورده‌ تاکنون کشف نشده بود.

۸) بیابان قزاقستان، بیابانی به مساحت ۵۰ هزارکیلومتر مربع در جمهوری قزاقستان در نزدیکی دریای آرال واقع شده. این بیابان روی نقشه‌ جغرافیا وجود ندارد و تنها توانسته‌اند از طریق Google earth یک تصویر ماهواره‌ای از آن دریافت کنند.

۹) غار تیتان، در دربی‌شایر انگلیس است. این غار ۱۴۲ متر بلندی دارد و در اول ژانویه سال ۱۹۹۹ توسط یک غارنورد انگلیسی کشف شد. البته او و غارنوردان هنوز نتوانسته‌اند راهی برای رسیدن به اعماق این غار پیدا کنند.

۱۰)‌ منطقه گرم، در جنگل‌های پاراگوئه در آمریکای جنوبی منطقه‌ای در حدود ۱۰۰ کیلومتر وجود دارد که در آن انسان‌هایی زندگی می‌کنند که تا قبل از سال ۲۰۰۴ میلادی هرگز کسی آنها را ندیده بود زمانی‌که دانشمندان سعی در یافتن مکان‌های جدید گیاهان و گونه‌های جانوری جدید در دل جنگل‌های پاراگوئه کرده بودند به این گروه از انسان‌ها برخورد کردند. این منطقه درست در قلب آمریکای‌جنوبی و در مرز برزیل واقع شده است. این منطقه بسیار گرم می‌باشد و همه انسان‌های ساکن این منطقه، برهنه زندگی می‌کنند.

۱۱) گنگ‌ خارپینسوم، مرتفع‌ترین کوه با ۷ هزار و ۵۴۱ متر می‌باشد، بلندترین مکانی که دست انسان تاکنون به آن نرسیده و این منطقه در رتبه اول لیست مناطق ناشناخته قرار گرفته است. کوهنوردان زیادی سعی در فتح این کوه داشتند اما نتوانستند، از سویی دولت به منظور حفظ آداب و سنت‌های محلی، فتح این قله را ممنوع کرده است.

۱۲) کوه نیاینکن تانگا، از ۱۶۴ قله‌ تشکیل شده و تاکنون پای هیچ انسانی به آنجا نرسیده است.

ارتفاع این قلل ۶ هزار متر به بالاست. در شمال این کوه یک دریاچه به نام «سالت» قرار دارد و دریاچه دیگری به نام «تام‌کو» که بلندترین دریاچه در جهان می‌باشد و ارتفاعش از زمین ۴ کیلومتر و ۱۷۶ متر است، وجود دارد.

۱۳) بیابان داناکیل، در شمال شرقی اتیوپی و در جنوب اریتره در محدوده جنوب دریای سرخ واقع شده است. این منطقه ۱۰۰ متر از سطح دریا پایین‌تر است و زمین‌هایش نمکی می‌باشد و هیچ گیاهی در آنجا نمی‌روید. اما با تحقیقات دانشمندان، مشخص شد که گروهی از مردم بدوی در آنجا ساکن هستند.

۱۴) زاکاما، محلی در جنوب چاد قرار دارد. این منطقه ۳۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که بخش کوچکی از آن ناشناخته مانده بود. در اینجا عده‌ای از مردم بدوی مشغول زندگی هستند.

۱۵) خاجیار، شمالی‌ترین منطقه در مرز هند و کوه‌های هیمالیاست و همیشه مملو از برف می‌باشد. این منطقه بر روی یک تپه برفی با دمای ۵۰ درجه زیرصفر واقع است!

۱۶)‌ قره‌قوم، شنزاری سیاه در ترکمنستان که منطقه‌ای بیابانی است، البته در جاهایی که گیاه روییده باشد و آب وجود داشته باشد روستاهای متعددی به چشم می‌خورد، اما در قسمت کویری که هیچ گیاهی وجود ندارد انسان‌های بدوی زندگی می‌کنند که تاکنون از چشم همگان پنهان مانده بودند.

آنچه خواندید فهرستی از مکان‌هایی در زمین می‌باشد که پای انسان متمدن تاکنون به آن نرسیده است،‌ در واقع پایان دنیا این مکان‌هاست!
بر اساس تحقیقات اخیر که در محله علمی «نیوساینتیست» به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از صد قبیله و در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر آدم در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که هنوز با بقیه دنیا تماس برقرار نکرده‌اند. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در این مکان‌های ناشناخته، بشر زندگی میکند.

منبع: سیفون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد