تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کشف اولین صدای ضبط شده تاریخ

گروهی از محققان آمریکایی موفق شدند در یک بایگانی در پاریس صدای ضبط شده ای را کشف کردند که 17 سال قبل از اختراع دستگاه ضبط صدا (فنوگراف) به وسیله ادیسون ضبط شده است.

به گزارش مهر، دهها سال است که تصور می شود اولین صدای ضبط شده انسان متعلق به توماس ادیسون است که آن را در 21 نوامبر 1877 یعنی 30 سال پس از ظهور تلگراف با کمک اولین دستگاه ضبط صدای تاریخ (فنوگراف) ضبط کرده است.

در حقیقت تاکنون اعتقاد بر این بود که اولین فنوگراف تاریخ را ادیسون اختراع کرده است اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی لابراتوار ملی لارنس برکلی که نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن کلکسیونهای صداهای ضبط شده در "پالو آلتو" کالیفرنیا ارائه کرده اند، در یک بایگانی در پاریس صدای ضبط شده 10 ثانیه ای را کشف کردند که در تاریخ 9 آوریل 1860 ضبط شده است.

در این صدای ضبط شده، قطعه کوتاهی از یک آهنگ محبوب فرانسوی با عنوان "به سوی رویت ماه" (Au Clair de la Lune) خوانده می شود که با دستگاهی که تنها می توانست صدا را ضبط کند و توانایی پخش آن را نداشت، ضبط شده است. این در حالی است که دستگاه "فنوگراف" ادیسون که 17 سال پس از این تاریخ اختراع شد توانایی پخش صدا را هم داشت.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این قطعه ضبط شده 10 ثانیه ای که کتابهای تاریخ را تغییر می دهد اثر "ادوارد – لئون اسکات دو مارتین ویل" است. دستگاهی که این مخترع ساخته است از شیپوری ساخته شده است که به قلم فلزی متصل شده و این قلم امواج صوتی را روی برگه های کاغذی که با دود یک چراغ روغی سیاه می شوند، هک می کند.

به هر حال این دستگاه توانایی بازتولید و پخش صدا را ندارد، شاید به این دلیل که اسکات تصور می کرده است فنوگرافش باید تنها همانند یک سیستم آرشیوسازی عمل کند.

این دانشمندان آمریکایی موفق شدند با کمک یک قلم مجازی این صدا را به صورت دیجیتال بازسازی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد