تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کشف مجموعه‌ای از هرم‌های اسرار‌آمیز

پس از هفته‌ها کاوش در محل ساخت یک مجتمع گردشگری در سواحل پرو، بقایای با ارزش‌ترین کشف باستان‌شناسی قرن در قاره‌ی آمریکا به‌دست آمد.

به گزارش ایسنا، بقایای دست کم ‌١٠ هرم اسرار‌آمیز در یکی از محوطه‌های تاریخی کشور پرو که در نزدیکی سواحل این کشور واقع شده، کشف شده‌اند. در ماه ژانویه، وقتی تعدادی از کارگران مشغول احداث یک مجتمع رفاهی گردشگری در یکی از سواحل پرو بودند، بقایای چند اثر تاریخی به‌شکل تصادفی کشف شدند.

از آن زمان تا به‌حال تعداد زیادی از باستان‌شناسان مؤسسه‌ی ملی فرهنگ پرو (PINC) مشغول کاوش بودند تا این‌که هفته‌ی گذشته، تمام بخش‌های این محوطه‌ی تاریخی که ‌٢/٣ کیلومتر طول و ‌٦/١ کیلومتر عرض دارد و به احتمال فراوان توسط مردم یکی از تمدن‌های ناشناخته‌ی قاره‌ی آمریکا به نام وسیوس (Vicus) ساخته شده است، کشف شد.

این محوطه‌ی تاریخی که از آن به‌عنوان با ارزش‌ترین کشف باستان‌شناسی قرن اخیر قاره‌ی آمریکا نامبرده می‌شود، حدود قرن‌های دوم و سوم بعد از میلاد مسیح (ع) در سواحل شمالی پرو همراه یک قبرستان وسیع با درنظر گرفتن محاسبات ریاضی احداث شده است.

در همین حال، مدیر این پروژه به فرانس‌پرس گفت: هرچند از کشف این مجموعه‌ی تاریخی که شامل بیش از ‌١٠ هرم است، خوشحال شده‌ایم، ولی مساله‌ای که ما را ناراحت می‌کند، به تاراج رفتن بخش اعظم گنجینه‌ی هرم‌های این شهر توسط دزدان آثار تاریخی است.

در محوطه‌ی تاریخی محل کشف این هرم‌ها که هنوز هیچ نامی برای آن تعیین نشده است، بقایای سکوی اولیه‌ی ساخت یک هرم دیگر نیز که به احتمال زیاد قرار بوده، در مرکز مجموعه هرم‌ها احداث شود، کشف شده است.

این سکو ‌٢٥ متر طول و ‌٣٠ متر عرض دارد و برای ساخت آن از نوع خاصی سنگ استفاده شده است. تاکنون در دیگر هرم‌ها که به احتمال زیاد از آن‌ها به‌عنوان قربانگاه استفاده می‌شده است، تعدادی جمجمه و استخوان انسان که احتمالا به قربانیان تعلق دارند، کشف شده‌اند.

کاوش در این منطقه برای کشف هرم‌های بیشتر همچنان ادامه دارد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد