تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

کشف فسیل یک موش غول پیکر به اندازه یک گاو

دو دیرینه شناس بین المللی در اروگوئه بقایای فسیلی یک موش غول پیکر را به طول تقریبا سه متر کشف کردند که به بزرگی یک گاو بوده است.

به گزارش رویترز، دو دیرینه شناس بین المللی به نامهای آندره ریندرکنیخ و ارنستو بلانکو در منطقه صخره‌ای نزدیک رودخانه ریو دو لا پلاتا در اروگوئه بقایای فسیلی جانوری با عنوان Josephoartigasia monesi را کشف کردند. این حیوان در حقیقت غول پیکرترین موشی است که تاکنون روی زمین زیسته است.

این موش عظیم الجثه که به بزرگی یک گاو بوده بین 2 تا 4 میلیون سال قبل می‌زیسته است.

براساس گزارش رویترز، نتایج این تحقیقات که در مجله "شرح مباحثات انجمن سلطنتی انگلیس" منتشر شده است نشان می‌دهد که این جانور جونده در حدود یک تن وزن، نزدیک به یک متر و 50 سانتیمتر قد و سه متر طول داشته است.

به دلیل بزرگی بیش از حد این موش، دانشمندان آن را با عنوان "ابرموش" معرفی کرده اند. به اعتقاد این دو دیرینه شناس، این ابر موش شبیه به دو گونه از جوندگانی است که هنوز در آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند، اما ابعاد آنها بسیار کوچک شده است.

این دو جونده "کاپیبارا" و "پاکارانا" نام دارند که جانور اول به عنوان بزرگترین جونده زنده شناخته می‌شود که 60 کیلوگرم وزن دارد، درحالی که وزن جونده دوم بیش از 15 کیلوگرم نیست و حیوانی است که بی نهایت کند حرکت می‌کند.

به گفته این دانشمندان، این ابر موش ماقبل تاریخ همانند اسبهای آبی امروزی به دلیل وزن زیادی که داشته است در آب می‌زیسته است.

از میان بقایای فسیلی این جانور عظیم، دیرینه شناسان جمجمه‌ای به طول 53 سانتیمتر و دندانهایی به طول تقریبی 30 سانتیمتر را کشف کردند که تقریبا نیمی از آنها از دهان این جونده بیرون بوده و صورت آن را می‌پوشانده اند.

پروفسور بلانکو در این خصوص توضیح داد که این حیوان از دندانهای خود به عنوان یک اسلحه مهم در مقابله با حیوانات شکارچی استفاده می‌کرده و به احتمال زیاد غذای خود را از گیاهان و میوه‌های آبی تامین می‌کرده است.

منبع: شهاب نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد