تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

آسمان ایران شهاب باران می‌شود

یکی از پرشهاب‌ترین رگبارهای شهابی سال، بارش شهابی کوادرانت (نطاق) در 13 و 14 دی قابل رویت است.

در بهترین حالت می‌توان 100 شهاب در ساعت را در بارش شهابی مشاهده کرد.

کانون بارش در قسمت شمالی صورت فلکی «عوا» در نزدیکی دسته آبگردان صورت فلکی دب اکبر است.

منشا این بارش شهابی دنباله‌دار «ماخهولتس» است که هر پنج سال و اندی یک‌بار خورشید را دور می‌زند.

شهاب‌های این بارش شهابی همانند شهاب‌های بارش‌شهابی برساووشی و جوزایی نورانی نیست.
نظرات 1 + ارسال نظر
آتنا چهارشنبه 5 دی 1386 ساعت 21:35 http://www.marhham.blogsky.com

من دراین تاریکی
فکر یک بره روشن هستم
که بیاید علف خستگی ام را بچرد
من دراین تاریکی
امتداد تر بازوهایم را
زیر بارانی می بینم
که دعاهای نخستین بشر را ترکرد
من در این تاریکی
درگشودم به چمنهای قدیم
به طلایی هایی که به دیوار اساطیر تماشا کردیم
من در این تاریکی
ریشه ها را دیدم
و برای بته نورس مرگ آب را معنی کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد