تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

Google Sky

Google Earth شما را به فضا هم می برد!

با شروع برنامه Google Sky ،کهکشان های آندرومدا، هیدرا و والپکولا فقط یک کلیک با جستجوگران آماتور فضا فاصله دارند.
به گزارش مرکزخبری امید، این برنامه به برنامه Google Earth افزوده شده و به کاربران اینترنت اجازه می دهد که از سطح زمین جستجویی 3 بعدی را در فضا انجام دهند.
این برنامه به منجمین این شانس را می دهد تا تصاویر بیش از یک میلیون ستاره و دو میلیون کهکشان را تماشا کنند.
لایه هایی که قابل انتخاب هستند این شانس را برای کاربران فراهم می آورد که تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ هابل به علاوه انیمیشن هایی از چرخه های ماه را مورد بررسی قرار دهند.
اِد پارسون که یک تکنولوژیست زمینی - فضایی در گوگل است به تارنمای بی بی سی گفت: این برنامه بسیار ساده عمل خواهد کرد. برنامه Google Earth را روبه بالا می بریم و به جای اینکه فقط تصاویر مربوط به زمین را نگاه کنیم، قادر خواهیم بود که نگاهی به فضا بیاندازیم.
دکتر جان میسون از انجمن اخترشناسی بریتانیا که بزرگترین سازمان بریتانیا برای ستاره شناسان آماتور است، گفت: آلودگی نوری و آلودگی هوا این روزها اینقدر بد هستند که وقتی نگاهی به آسمان می اندازیم، فقط قادر خواهیم بود چندین عدد ستاره محدود را ببنیم. اگر این امر مردم را متوجه کند که چه چیزی را از دست می دهند، بسیار خوشایند خواهد بود.
برای استفاده از این سیستم جدید باید ابتدا، کاربران Google Earth را بر روی رایانه های خود نصب کنند. سپس این ستاره شناسان دیجیتال می توانند بر روی منطقه ای که دوست دارند کلیک کرده و آسمان شب آن نقطه را ببینند.
پارسون توضیح داد: بر روی یک کلید کلیک می کنیم و جهان به دور خود می چرخد و شما آسمان را از آن نقطه خاص تماشا می کنید.
کاربران می توانند کل آسمان شب یعنی کهکشان ها و صورفلکی، به علاوه تصاویری با جزئیات بالا که با تلسکوپ هابل گرفته شده است را نگاه کنند.
بیشتر این تصاویر با جستجو در اینترنت قابل یافتن هستند ولی به این شیوه ساده تر و لذت بخش تر است.
اولین دفعه نیست که Google بر روی فضا کار می کند. در مارس 2006 نیز این شرکت برنامه Google Mars را ارائه کرد که کاربران توسط آن قادر بودند سطح سرخ مریخ را تماشا کنند.
یکی دیگر از این خدمات، Google Moon است که به کاربران اجازه می تواند مکان فرود فضاپیمای آپولو بر سطح ماه و اطراف آن را ببینند.

منبع:خبرگزاری امید

نظرات 2 + ارسال نظر
فائزه جمعه 2 شهریور 1386 ساعت 22:48 http://myrealylife.blogsky.com/

چقدر جالب بود!

مرسی از اظهار نظرتون

ققنوس جمعه 2 شهریور 1386 ساعت 23:24 http://www.gh0ghn0s.blogfa.com



آوردگاه

با کوله باری از دانسته هایت می روی ، به هر لحظه ات آگاهی ، تو گوهری گرانبها درآغوش داری ، می روی نه با پا حتی با سر . شیارهای خونین بر پیکرت حاکی از جاده ای سنگلاخ است . تو می روی ، گاه بر فراز و گاه بر فرود.
ایستادنت با نگاهی به آنسوی قله ها و به آسمان همراه است. تو دست در دست باد داری . گامها یکی بر یکی سوار از پل های ساخته ی دستت می روند. اما نه ، چاله ای پاهایت را در خود هضم می کند. سکون است می دانی . رهایی سخت است ، اما می روی. چشمانت با سپیدی و سیاهی خو گرفته . همه در جنگند و تو نیز و پاهایت .قدم هایت کوهی به کوه دیگر است.
گاه بر بلندترین تپه می نشینی و روایت می کنی راه پر پیچ و خم را با رنگ خونین دستانت. خستگی را از تن در می آوری و بر جای می گذاری.سیاهی هم با تو خو گرفته.چشمانت مانند چراغی برق می زنند . ابروهایت درهم تنیده اند. می دانی ، دیر زمانیست آنها هم از هم جدا نمانده اند.
به زمینی هموار رسیده ای ، اما هیچ چیز مثل آسمان زیبا نیست.سواری می آید ، از شمشیر دو لبه اش درمی یابی جنگی دیگر است. ترسی در وجودت نیست . پیش می روی . گاه آغاز همان پایان است. زمین خون را جویده جویده می بلعد. تو باز هم پیروز شده ای . اما ، آسمان تیره است . باید روشن باشد اما نیست. چیزی ناهمگون می زند . تو با خط ممتد میان تضادها آشنایی. آنگونه که باید نیست.
گاهی جنگ با پیروزی تو به پایان می یابد .اما از استادم آموختم که اگر جنگی با تیرگی آسمان به پایان رسید ، برنده ، شکست را در آغوش گرفته است. به دنبال پاهایت برو . شاید در آوردگاهی دیگر این را دریافتی که انتخاب تو باید جامه ی سپید رزم باشد و جاده مملو از آوردگاه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد