تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

ایمیلی از فضا از انوشه انصاری

 

در چند روزی که انوشه سوار بر سایوز TMA-9 سفری سخت اما هیجان‌انگیز را به ایستگاه بین‌المللی فضایی تجربه می‌کرد، دسترس به اینترنت برایش مقدور نبود. از این رو پیتر دیاماندیس، به جای انوشه در وبلاگ وی می‌نوشت. دیروز که انوشه پا به ایستگاه فضایی گذاشت، جانشین خود را مرخص کردو به نامه‌ای که پیتر برایش نوشته بود پاسخ داد. نامه‌های زیر از بسیاری جهات حائز اهمیت است. به هیجان انوشه زمانی که زمین را از بالا می‌نگرد توجه کنید.

 

موضوع : سلامی از جانب پیتر دیاماندیس، به فضا خوش آمدید!

انوشه جان سلام،

به خانه خودت، ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) خوش آمدی! مردم دنیا پرتاب موفقیت آمیز تو را به فضا از تلویزیون و اینترنت تماشا کردند. تو بی‌نظیر بودی و در همه حال لبخند می‌زدی.

...

دوستدار تو
پیتر

 پیتر عزیزم،

تو در تمام لحظات در ذهن من بودی. من اولین ملاقات با تو را هنوز در خاطر دارم. ما روبروی هم دور میزی نشسته بودیم و با هیجان زیاد درباره فواید جایزه ایکس (X) صحبت می‌کردیم. من از تماشای تو که با اشتیاق فراوان در حال متقاعد کردن من بودی، لذت می‌بردم.

تو در همان دقیقه نخست کالایت را فروخته بودی، اما اشتیاق و هیجان تو بسیار مسری بود و من علی‌رغم اینکه تصمیم خود را گرفته بودم از تو خواستم داستانت را ادامه دهی. من تنها چند ساعتی است که به ایستگاه (بین‌المللی فضایی) رسیده‌ام و واقعاً احساس می‌کنم در خانه خودم هستم. من در تمام طول پرتاب مشغول یادداشت وقایع بودم و به زودی آنها را منتشر خواهم کرد.

پرتاب خیلی نرم و آرام بود. زمان رسیدن به ایستگاه خیلی طولانی به نظر می‌رسید ولی ارزش آن را داشت. من نمی‌توانم چشم از پنجره بردارم. از این‌بالا زمین باشکوه و آرام به نظر می‌رسد. از این بالا قادر به دیدن موضوعات ترسناکی که در اخبار می‌خوانی و یا می‌شنوی، نخواهی بود.

زمین از این بالا واقعاً زیباست و من ایمان دارم که اگر همه مردم می‌توانستند زمین را چنان که من نظاره می‌کنم، ببینند تمام تلاش خود را در جهت حفظ و بقای آن به کار می‌بردند. من آرزو می‌کنم انسانهای بیشتری قادر به انجام سفری فضایی و دیدن چنین صحنه‌های با شکوه باشند. اما من قبل از همه برای تو آرزو دارم که به این سفر بیایی، چون هیچ کس را لایق تر از تو نمی‌دانم.

 منبع :  http://www.spacescience.ir

با بهترین آرزوهای فضاییم برای تو

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین جمعه 31 شهریور 1385 ساعت 15:15 http://daam.blogsky.com

سلام مرسی جالب بود. ایشون هرچند افتخاری برای جمهوری اسلامی نیستند اما فمنیستای ایرانی برای اینکه اولین فضا رفته ایرانی زنه می تونن به خودشون افتخار کنند. موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد